4 étel a téli depresszió, lehangoltság ellen

Lassan-lassan érkezik hozzánk a tavasz, de  az a tapasztalatom, hogy a hosszú, sötét téli hónapok még mindig éreztetik hatásukat. Télen kevesebbet süt a nap, sötétek és rövidek a nappalok, így könnyedén borússá válhat a hangulatunk.

Sokaknak ez a depressziós, levert hangulat kitart egészen tavaszig. 

De van segítség, tehetsz ellene te magad is! Megmutatom hogyan!

Összegyűjtöttem 3 olyan tippet, amely jó eséllyel segíthet neked abban, hogy a téli, tél végi depressziós hangulatodat elűzd. Sőt, ezen felül még számos jótékony hatást is élvezni fogsz!

Először is beszéljünk egy pár szót arról, hogy mikor is vagy érintett ebben a témában! Honnan, milyen tünetekből tudhatod, hogy nálad is a tél végi lehangoltság állapota lépett fel?

Jellemző tünetek lehetnek:

  • nyugtalanság
  • ingerlékenység
  • aluszékonyság
  • érdektelenség
  • falánkság vagy esetleg étvágytalanság

Fontos megkülönböztetni a téli, tél végi lehangoltságot a depressziótól, hiszen addig, amíg képes vagy ellátni a napi feladataidat, helyt tudsz állni a mindennapokban, addig inkább egy időszakos lehangoltságról beszélhetünk, amit a téli időszakra jellemző kevés napfény és a szervezet vitaminraktárainak kiürülése okozhat. Ha azonban ez az állapot, illetve a fenti tünetek annyira súlyosbodnának, hogy nem vagy képes ellátni a mindennapi teendőket, akkor minden esetben fordulj orvoshoz és kérj szakszerű segítséget!

Most pedig jöjjenek azok az ételek, amik feltöltenek és segítenek leküzdeni a lehangoltságot és az erőtlenséget!

1. Pulyka és csirke

Iktass be az étkezéseidbe a pulyka és a csirkehúst, mert tartalmaz olyan fehérjét, melynek alkotóeleme a triptofán, ami a szerotonin előállításhoz szükséges. Ez pedig egy olyan anyag az agyban, ami segíthet a depressziós tünetek leküzdésében.

A lehető legjobb módszer, ha vitamindús zöldségekkel készíted el a pulyak vagy csirkesültet. Tél végén a legjobb választás a cékla vagy a sárgarépa. Legyen ez a fő összetevője a salátának, amit köretként tálalsz hozzá. Javaslom, hogy mindenképpen locsold meg egy kis hidegen sajtolt dióolajjal is! 😉

2. Sárgarépa

A szabadgyököknek nevezett káros molekulákról talán már hallottál. A szervezetünkben lejátszódó folyamatok során keletkeznek, de káros hatásuk mérsékelhető. Az olyan antioxidánsok, mint péládul a sárgarépában megtalálható béta-karotin segíthetnek a káros hatás csökkentésében.

Sárgarépából készíthetsz salátát vagy akár turmixot is. A legjobb, ha hőkezelés nélkül fogyasztod, mert így tudod megőrizni legjobban a benne található értékes anyagokat. Ha kiegészíted még hidegen sajtolt lenmagolajjal, akkor értékes telítetlen zsírsavakat is veszel magadhoz, melyek segíthetnek a lehangoltság, kimerültség elleni küzdelmedben!

3. Zöld leveles zöldségek

Az egyik legértékesebb összetevőjük a folsav, melyre az agynak a megfelelő működéshez nagyon nagy szüksége van (ez is nagyon fontos a depresszió elleni küzdelemben).

A zöld leveles zöldségeket is nyugodtan fogyaszthatod önmagukban, hőkezelés nélkül. Nagyon tápláló és finom reggeli lehet egy zöld turmix, amit hidegen sajtolt olajokkal is kiegészíthetsz. Ugyanúgy a saláták készítes során is párosíthatod a zöld leveles zöldségeket és az olajokat, így a zsírban oldódó vitaminok is sokkal jobban tudnak hasznosulni.

4. Hidegen sajtolt olajok kúraszerűen fogyasztva

A korábbi pontokban is olvashattad, hogy ajánlottam a hidegen sajtolt olajokat. Azért érdemes a mindennapjaidba beilleszteni, mert számos olyan értékes telítetlen zsírsavat tartalmaznak, melyek rendkívül fontosak szervezeted egészséges működéséhez. Nyugodtan fogyaszd őket ételekhez adagolva, hiszen így az egyszerű fogásokat is különlegessé és még egészségesebbé teheted. Szakirodalmi források szerint például a lenmagolaj tartalmaz Omega-3 zsírsavat, mely szintén fontos lehet a lehangoltság, hangulatváltozások elleni harcban.

Van azonban egy másik útja is a hidegen sajtolt olajok mindennapjaidba történő beillesztésének. Ez a kúraszerű fogyasztás.

A kúraszerű fogyasztás lényege, hogy minden nap, reggel, éhgyomorra elfogyasztasz egy evőkanálnyi mennyiséget az általad kiválasztott hidegen sajtolt olajból. Egy kúra minimum három hónapig tartson. Egy ilyen kúrával sok értékes tápanyaghoz juttathatod hozzá a szervezetedet (hogy miért érdemes kúrában gondolkodni, arról ebben a korábbi cikkemben írtam => kattints ide érte).

Gondold végig, hogy te melyiket tudod beilleszteni a mindennapjaidba!

Ha eldöntötted, akkor pedig hajrá! Győzdd le a rosszkedvet, a lehangoltságot és depressziós hangulatot! 🙂

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.