Tudatos étkezés, tudatos egészség

Érzed a fontosságát annak, hogy tudatosabban kellene étkezned, tudatosabban kellene élned, de valamiért nem sikerül?

Lehet, hogy csak annyi a hiba, hogy nem a megfelelő módszert választottad hozzá. Lehet, hogy az elvárásaid túlzóak és emiatt nem jön a sikerélmény.

Ha így érzed magad, akkor is arra kérlek, hogy ne add fel! Az első lépés, vagyis az elhatározás, mindig a legnehezebb. De ha te már belefogtál egyszer, azaz az elhatározásod már megvan, akkor már félig nyert ügyed van!

Én most segítek neked néhány gondolattal, hogy túllendülj a kezdeti nehézségeken! 

Olvass tovább! 🙂

Kezdjük, ott, hogy ha már megvan az elhatározás, már tettél kezdeti lépéseket, akkor már büszke lehetsz magadra. Igen, még akkor is, ha úgy érzed, hogy semmi eredménye nem volt. Hidd el, hogy igenis van, hiszen a legtöbb ember csak odáig jut el, hogy kellene valamit tenni, másképp kellene élni, de valójában nem csinál soha semmit. Ennél te már sokkal-sokkal többet tettél!

A kezdetekkor azonban van néhány dolog, amire érdemes odafigyelni!

A kulcsszó a TUDATOSSÁG! Fel kell építened a mindennapjaidat, az étkezéseidet tudatosan, hogy ne csapongj és ne tegyél felesleges lépéseket. Ne gondold, hogy ezek olyan bonyolult dolgok, eleinte csak néhány apróságon változtass! Figyelj csak!

  • lassan egyél, rágj meg minden falatot rendesen (úgy érzed ez semmi, próbáld ki pár napig, hogy alaposan odafigyelsz az étkezések során)
  • figyeld étkezés közben a testedet, a visszajelzéseket – csak annyit fogyassz, amennyi valóban jól esik
  • az előző ponthoz kapcsolódóan figyelj arra, hogy evés közben ne csinálj semmilyen más pótcselekvést – ne tévézz, ne olvass, mert ez eltereli a figyelmedet a tudatos táplálkozásról és könnyen odajuthatsz, hogy gyorsan befaltad az ételt, nem rágtad meg alaposan vagy éppen többet ettél, mint kellett volna
  • próbálj meg azonos időpontokban étkezni – ez azért fontos, mert kialakul egy ritmus, amihez hozzászoksz és tudod, hogy mikor leszel éhes
  • figyelj oda arra, hogy milyen hatással vannak rád az ételek – figyeld meg, hogy valamilyen ételtípus után hogy érzed magad; ha kellemetlen érzéseket vált ki egy-egy étel, akkor azt próbáld meg kihagyni az étkezéseidből
  • ne csak egy “muszáj” dolognak fogd fel az étkezést – próbálj érdeklődéssel fordulni az ételek iránt, kísérletezz, ne utasítsd el egyből az új dolgokat, legyél türelmes és az eredmény nem marad el

Ezt a tudatosságot nem egy nap alatt lehet kialakítani. Legyél türelmes!

A hidegen sajtolt olajok kapcsán is mindig azt szoktam tanácsolni a vásárlóimnak, hogy legyen tudatosak, türelmesek és kitartóak. A hidegen sajtolt olajokat beilleszteni a mindennapokban szintén nem egyszerű, de nem is lehetetlen. Az eredmény azonban csak akkor érezhető, ha kitartó vagy és nem adod fel a kezdeti nehézségek után.

A hidegen sajtolt olajok is fogyaszthatók kúraszerűen, hiszen kiváló élettani hatásokkal rendelkeznek. A kúraszerű fogyasztás azt jelenti, hogy minden nap, azaz minden reggel éhgyomorra megiszunk a választott olajból 1 evőkanállal. Nagyon sok értékes vitaminhoz és ásványi anyaghoz juthatunk így hozzá. Erősíthetjük és ellenállóbbá tehetjük a szervezetünket a betegségekkel szemben.

Melyik olajjal milyen kúrát érdemes végigcsinálni, arról az alábbi korábbi bejegyzésemben írtam! Jó szívvel ajánlom, kattints és olvasd el! 🙂

Miért kúracsomag?

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Tudatos étkezés, tudatos egészség” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.