Egészséges szokások kialakítása

Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a szokások kialakítása, a rendszeresség nagyban hozzájárul a kiegyensúlyozott, egészséges élethez. 

A szokások kialakításához pedig kitartás és következetesség szükséges. Meg persze türelem!

A hidegen sajtolt olajoknál ez úgy nézett ki, hogy minden reggel elfogyasztasz egy evőkanálnyi olajat éhgyomorra. Ezt a kúrát 3 hónapig érdemes folytatni.

Az esszenciális olajoknál sincs ez másképp! Mutatom, hogy mire figyelj oda!

A lényeg, hogy ne egyszerre akarj változtatni mindenen! Egyrészt azért, mert nem lehet pillanatok alatt mindent megváltoztani, másrészt azért, mert úgy nem érsz el eredményeket, így nem jön a sikerélmény sem, ami pedig elveszi a kedvedet.

Hogy kezdj bele az új egészséges szokásaid kialakításába?

1.Gondold át, hogy mely területeken van szükséged változtatásra!

Ez a legfontosabb! Ezt kell végiggondolnod legelőször, mert erre építkezhetsz a későbbiekben.  Gondold végig, hogy melyek azok a szokások, amiket szeretnél kiiktatni a mindennapjaidból és melyek azok, amikre jó lenne, ha tudnál időt fordítani.

Itt olyanok jöhetnek szóba, hogy szeretnél kevesebbet nassolni, kevesebbet idegeskedni, kevesebbet forgolódni éjszaka, kevesebb fájdalommal élni.

A jó dolgok, amiket viszont szeretnél az életedbe olyanok lehetnek, hogy nyugodtabb életet szeretnék, szeretnék többet mozogni, szeretnék egészségesebben étkezni, szeretnék kevesebb vegyszerrel és káros anyaggal érintkezni a napjaim során, szeretném természetes módon erősíteni az immunrendszerem és szeretném megóvni a családom.

Vegyél egy tiszta lapot és írj fel hasonló dolgokat a saját életedre vonatkozóan. Légy őszinte, mert csak úgy érdemes! Itt nem kell megfelelned senkinek, úgyhogy nyugodtan leírhatsz mindent, ami eszedbe jut!

2. Rangsorolj!

Miután van egy szép listát mind a két oldalról (amiket szeretnél elhagyni és amire szeretnél több időt fordítani), kezdj el rangsorolni.

Válassz ki egy területet. Egyszerre csak egyet, hiszen az a cél, hogy fokozatosan haladj. 
Itt van például a levendula illóolaj. Csodálatos illata van és nagyon sokoldalúan felhasználható. Ha feszült vagy, nem tudsz jól aludni, akkor cseppents egy cseppet a párnádra vagy masszírozd a talpadba

Ennyi. Nincs szükség több dologra először. Próbáld ki és figyeld magad. Figyeld hogy reagál rá a szervezeted.

Mindezt kisgyermekeknél is megcsinálhatod. A doTerra Levendula illóolaja ott is használható. Masszírozd a talpacskáiba vagy a gerince vonalára és figyeld, hogy nyugodtabban alszik-e.

Egy jó döntés például, hogy a mostani vírusos időben minden nap, amikor hazaértek bekapcsolod a párologtatót, vagy más néven diffúzort. Azon túl, hogy kellemes illat lesz otthon, segít fertőtleníteni a levegőt. A legjobb választás ehhez a citrom illóolaj, amit webáruházunban is megtalálsz.

Kép forrása: Chris F fotója a Pexels oldaláról
 

3. Légy következetes!

Miután kiválasztottál egy dolgot, ami majd egy egészséges szokássá alakul a mindennapjaidban, akkor ragaszkodj hozzá! Légy követekezetes és minden körülmények között próbáld meg betartani az általad hozott szabályt.

Legyen szó utazásról vagy családi programról, mindig legyen a táskádban veled az olajod és akkor nem ér meglepetés!

Ugye, milyen egyszerű? Kis lépésekkel a cél felé! 🙂

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .