Csontritkulás étrend – mit egyél, hogy megelőzd

A csontritkulás Magyarországon nagyon sok hölgyet érint.

Van néhány dolog, amit érdemes megfontolnod akkor is, ha megelőzni szeretnéd a csontritkulást és akkor is, ha már csontritkulásban szenvedsz.

Célkeresztben az étkezés és a hidegen sajtolt olajok beillesztése! 🙂

A csontritkulás röviden azt jelenti, hogy az idő előrehaladtával a csontok meggyengülnek, könnyebben törnek. Szakirodalmi cikkek alapján ez a probléma a szív- és érrendszeri megbetegedések után a második helyet foglalja el a népegészségügyi problémák sorában.

Ha szeretnéd megelőzni a csontritkulást, akkor a következő típusú élelmiszerek fogyasztására figyelj oda:

1. Tejtermékek

Ide tartozik a túró, tejföl, sajt, joghurt, kefír és az aludttej. Ezeknek a termékeknek a D-vitamin és a tejcukortartalmuk is nagyon fontos, mert segítik a kalcium beépítését a csontokba.

2. Zöldségek

A zöldségek közül a következők segítheti a kalcium felszívódását: brokkoli, saláta, káposzta, paradicsom

3. Olajos magvak, hidegen sajtolt olajok

Az olajos magvak közül dió, mogyoró, mandula, napraforgómag, tökmag fogyasztása ajánlott.

Ezen felül ajánlott még a hidegen sajtolt mákolaj rendszeres fogyasztása is. Erről sok ellentmondásos információt találhatsz az interneten. Én is így voltam vele, ezért kikértem egy szakértő véleményét a témában.

dr. Dobos Márta ortopéd szakorvos ajánlását szeretném megosztani most veled:

„Ortopédiai praxisomban több csontritkulásos betegem van. Nem egyszerű a csontritkulás gyógyszeres kezelése a gyógyszerek gyakori mellékhatásai miatt, ezért is fordultam a természetes módszerek felé. A mák magas kalcium és foszfortartalma ideális a kalciumpótlásra, azonban a mák ízét nem mindenki szereti, ezért mákolajat ajánlok betegeimnek, amit még ők is szívesen fogyasztanak.

Rendszeres fogyasztás a csontok kálcium tartalmát jelentősen megnöveli, így csökkentve a törési rizikót.

Örömmel ajánlom betegeimnek a GastrOlaj hidegen sajtolt mákolajat kúraszerűen, reggel éhgyomorra 1 evőkanállal, egy-másfél évig érdemes fogyasztani mivel a csont lassú anyagcseréjű, kell ennyi idő a kalcium beépülésére. Ehhez még napi fél óra sétát javaslok.

Gyerekek is fogyaszthatják kisebb mennyiségben, kávéskanállal, de szintén éhgyomorra és kúraszerűen, főleg olyan kicsit, akik valamiért tejallergiásak, így nehéz a növekedéshez szükséges kalciumot bevinni a szervezetükbe.

A hidegen sajtolt mákolaj vasban is gazdag, ezért a vérszegénység is javulhat tőle – gyerekeknek, terhes nőknek és rendszeresen sportolóknak, valamint szülőképes korú nőknek javasolt az idősek mellett, valamint vegán étrenden levőknek.

A 30.életévtől kezdve fokozatosan csökkent a csonttömeg, ígymegelőzésre, prevencióra is kiváló.”

Fogyasztási javaslat:
Felnőtteknek napi 1 evőkanál, gyerekeknek napi 1 teáskanál fogyasztása javasolt. Javasolt a kúraszerű fogyasztás, egy kúra minimum 3 hónapig tartson.

Csontritkulás megelőzésére naponta 1 evőkanál javasolt reggel, éhgyomorra.
Meglévő csontritkulás esetén lehet naponta 2 evőkanállal (reggel-este) fogyasztani.
Javasolt a hosszabb ideig tartó fogyasztás (1-1,5 év), mert a csont anyagcseréje lassú, ezért a kalcium beépüléséhez több időre van szükség.

Figyelj oda, hogy az ajánlott fogyasztási mennyiséget ne lépd túl, és amennyiben valamilyen kezelés alatt állsz, abban az esetben Csonterő csomag mákolajjalkérlek egyeztess kezelőorvosával a fogyasztásról.

Hidegen sajtolt mákolajunkat megtalálod webáruházunkban. 
Kattints a képre!

GastrOlaj Csonterő csomag a képre kattintva érhető el!

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..