Depresszió?! Van segítség!

Tudom nem olyan vidám téma ez, de úgy látom, hogy sokakat érdekel. Sajnos egyre többen vannak, akik valamilyen ok miatt a depresszió határához közel kerülnek. Van akit csupán a napfény hiánya, a hosszú tél kínoz, de vannak olyanok is, akik más súlyos okok miatt kénytelenek szembe nézni ezzel a betegséggel.

Bármi is legyen a kiváltó ok a lényeg, hogy van segítség! Először is figyeljünk oda egymásra, a környezetünkre és ha úgy érezzük, hogy valakit tényleg magával ragadott ez a betegség, akkor ne legyünk restek közbe lépni és orvoshoz vinni.

Addig is míg a súlyosabb esetekben ez megtörténik, természetes módszerekkel és egy kis odafigyeléssel sokat tehetünk a beteg állapotáért. Én most azokat a módszereket szeretném megmutatni nektek, melyeket szakértők is tanácsolnak az enyhe depressziós tünetek kezelésére. (Aki követi www.facebook.com/Gastrolaj oldalunkat, már találkozott néhány ilyen tanáccsal), de sohasem árt az ismétlés! 🙂

Lássuk:

1. Figyeljünk oda D-vitamin szintünkre, mert szakértők szerint a hiányának jelentős szerepe van a depresszió kialakulásában. Massachusettsi Egyetem kutatói egy kísérletben kimutatták, hogy minél alacsonyabb a D-vitamin szintje szervezetünkben, annál nagyobb a valószínűsége a depressziós tünetek kialakulásának.

2. A koffein kerülése is megfontolandó ebben az állapotban, mert kutatások szerint a koffeintartalmú italok elnyomják a szerotonin termelését. Így ha a napi rutinból kimarad a tea, vagy a kávé, akkor agyunknak nagyobb lehetősége van arra, hogy biztosítsa a kiegyensúlyozottsághoz szükséges szerotoninszintet.

3. Több telítetlen zsírsav (köztük az omega-3 zsírsav) fogyasztása. Egy finn kutatás kimutatta ugyanis, hogy aki hetente 1-szer, vagy egyszer sem fogyaszt halat 31 %-kal nagyobb az esélye az enyhe-közepes depresszióra, mint azoknak, akik ennél gyakrabban teszik meg ugyanezt. Ha nem szereted a halat, akkor a telítetlen zsírsavaknak (köztük az Omega-3 zsírsavaknak) kitűnő természetes forrása a dióolaj.

4. Elegendő magnézium bevitele
A magnézium is a hangulatszabályozó szerotonin termelése és működése szempontjából jelentős, ennek ellenére a kutatók szerint a népesség 80 százaléka magnéziumhiányban szenved. A legjobb étrendi források a zöld leveles zöldségek és a nyers mandula, valamint a mákolaj.

5. Séta, mozgás, mosolygás – bizonyára ezt a módszert más sokat hallottátok. Hiába tűnik elcsépeltnek a mondás, mely szerint az egészséges élet velejárója a rendszeres mozgás, oda kell rá figyelni. De ne gondolj most a konditermekben történő súlyzózásra, vagy bármilyen megterhelő aerobik edzésre. Nem ezen van a hangsúly. Heti 3 jóleső séta a szabad levegőn tökéletesen megteszi kezdetnek. Segít kikapcsolni, ha arra van szükséged, de ha úgy jobban érzed maga, hogy közben átgondolod a dolgokat, akkor a friss levegőn biztosan pozitívabb gondolataid lesznek!

banner_feliratkoztatás

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Depresszió?! Van segítség!” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..