Szőlőmagolaj fogyasztása

Melyik szőlőmagolajat fogyaszd?

Hogyan fogyaszd a szőlőmagolajat?

Mire figyelj oda a fogyasztás során?

Ezekkel a kérdésekkel kerestek meg a legtöbben az elmúlt időszakban. Valószínűleg azért, mert a GastrOlaj hidegen sajtolt szőlőmagolaj a GastrOlaj olajcsalád egyik legújabb tagja!

Arra gondoltam, hogy összegyűjtöm a válaszaimat egy blogbejegyzésbe, hátha neked is segíthetek vele! 🙂

Melyik szőlőmagolajat fogyaszd?

A döntés nagyon egyszerű. Csak határozd el magad, hogy milyen céllal szeretnéd fogyasztani a szőlőmagolajat: egészségmegőrzés vagy ételízesítés.

Ha a célod az egészségmegőrzés, akkor mindenképpen a hidegen sajtolt változatot javaslom. 

Azért tartom fontosnak, hogy egészségmegőrzés céljából a hidegen sajtolt változatot részesítsd előnybe, mert szerintem ez a legértékesebb. Értéke abból adódik, hogy a készítés során nem alkalmazunk magas hőmérsékletet, így egyáltalán nem sérülnek a szőlőmag értékes összetevői. Ez nagyon fontos számunkra, hiszen így tudunk neked kiváló minőségű szőlőmagolajat adni, melyet nyugodt szívvel fogyaszthatsz nap, mint nap, hiszen biztos lehetsz benne, hogy teljesen természetes.

Vannak azonban gyártók, akik a gyártás során magas hőmérsékletnek teszik ki a szőlőmagokat, azaz pirítják/hevítik őket. Erre általában a nagyobb kihozatal miatt van szükségük, mert a felmelegített magokból könnyebben és több olajat tudnak kisajtolni. Azonban szerintem a magas hőmérséklet hatására sérülhetnek az értékes összetevők. 

Ezért javaslom a hidegen sajtolt változatot akkor, ha egészségmegőrzés a cél. 

Ha azonban ételeid ízesítésére szeretnéd felhasználni a szőlőmagolajat, akkor teljes egészsében rád bízom, hogy melyiket választod. Itt már a te ízlésed lesz a döntő. A hidegen sajtolt olajoknak általában az olajos magra jellemző intenzív íze van, míg a melegen sajtolt olajoknél egy pirított, pörkölt jellegű mellékízt érezhetsz a hőkezelés miatt.

Hogyan fogyaszd a szőlőmagolajat?

A szőlőmagolaj fogyasztásánál is kétféle mód közül választhatsz. Ha egészségmegőrzés a cél, akkor a kúraszerű fogyasztást javaslom, ha csak az íze miatt választanád, akkor pedig nyugodtan add hozzá az ételeidhez. El is mondon részletesen, hogy melyik alatt mit értek.

Szőlőmagolaj kúraszerű fogyasztása

A szőlőmagolaj kúraszerű fogyasztása azt jelenti, hogy minden reggel, éhgyomorra elfogyasztasz 1 evőkanálnyi mennyiséget belőle (ez a felnőtt adag, gyerekeknek 1 teáskanálnyi javasolt). Ezt megismétled minden reggel minimum 3 hónapig, így lesz egy kúra.

A legjobb, ha az olaj elfogyasztása után közvetlenül nem reggelizel, hanem vársz körülbelül negyed órát. Ha kávézol vagy teázol reggelente, akkor ezzel is várd meg az előbb említett negyed órát. Természetgyógyászokkal beszélgettem erről és az ő javaslatuk volt, hogy érdemes ezt a kis időt beiktatni a jobb felszívódás érdekében.

Ha nem megy az olaj elfogyasztása önmagában, akkor nyugodtan igyál rá egy korty vizet vagy gyümölcslevet (csak ne citrusféleséget). Ha így sem megy, akkor megmutatom, hogyan add hozzá ételeidhez.

A szőlőmagolaj rendszeres fogyasztásával sokat tehetsz:

  • keringési rendszered egészségéért
  • ereid egészségének megőrzéséért
  • kiváló minőségű antioxidáns beviteléért
  • változókori tünetek enyhítéséért
  • megfelelő agyi működés fenntartásááért
  • szemed egészségének megőrzéséért
  • immunrendszered erősítéséért
  • bőröd szépségének és egészségének megőrzéséért

Szőlőmagoalj ételekhez adagolva

Ha egészségmegőrzés a cél, akkor szerintem a legjobb, ha a reggelidhez adod hozzá a napi szőlőmagolaj adagodat (felnőtteknek napi 1 evőkanál, gyerekeknek napi 1 teáskanál). Így a reggelid is sokkal értékesebb lesz és úgy indulsz  neki a napnak, hogy értékes tápanyagokat és vitaminokat vettél magadhoz.

Fontos, hogy figyelj arra, hogy ha egészségmegőrzés a célod, akkor ne melegítsd az ételt az olajjal együtt. Korábban már leírtam, hogy miért nem hevítjük a magokat a sajtolás során, ezért te se melegíts az olajat az étellel együtt. Add hozzá inkább közvetlenül a fogyasztás előtt.

Jól tudom, hogy a szőlőmagolaj az egyik olaj növényi olaj, melynek a füstpontja viszonylag magas, így elvileg használhatod sütésre-főzésre, de ha kúraszerűen szeretnéd fogyasztani, akkor inkább ne hevítsd.

Ha egészséges olajat keresel a bolti napraforgóolaj kiváltására, akkor már más a helyzet. Akkor nyugodtan használhatod a szőlőmagolajat is rövid ideig tartó sütésre-főzésre.

Szőlőmagolaj külső felhasználása

Bizony, van a szőlőmagolajnak egy ilyen felhasználási módja is. Ha eleinte egy kicsit furcsának tűnne neked, hogy olajat kenj a bőrre, akkor se aggódj. Elmondom, hogy miért is érdemes megpróbálnod.

Számos bőrprobléma, gyulladás, ekcéma esetén jó eséllyel alkalmazhatod a szőlőmagolajat. Fürdés/zuhanyzás utána vékonyan kend be a bőrt, az érintett felületeket és hagyd, hogy jól beszívódjon. Ha egy kicsit még nedves a bőr, akkor könnyebben felszívódik. Érdemes este alkalmazni, mert úgy van ideje az éjszaka folyamán, hogy kifejtse hatását.

Ne ijedj meg attól, hogy olajat kensz közvetlenül a bőrödre. Sok jó tapasztalatom, visszajelzésem van arról, hogy mennyire más, mennyivel jobb, hatásosabb, mint a bolti testápoló. Tele van értékes telítetlen zsírsavakkal és E-vitaminnal.
Én magam is használom testápoló helyett és óriási a különbség. Addig, amíg a bolti krémek hatását néhány perc után már nem érzem, az olaj sokáig óvja a bőrt és sokkal később szárad ki.

Ami pedig a legfontosabb különbség, hogy a szőlőmagolaj 100%-ban tiszta, vegyszermentes, természetes, így nyugodtan használható hosszú időn keresztül is a bőrön. Sőt, még gyermekek esetében is nyugodt szívvel alkalmazható!

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..