Egészséges reggeli

A reggeli fontos.

Fontos, mert:

  • számos betegséget megelőzhetsz, ha rendszeresen reggelizel
  • segít, hogy a délelőtt folyamán kiegyensúlyozott és koncentrált legyél
  • segít, hogy elkerüld a falásrohamokat, így megelőzheted az elhízást
  • segít, hogy beinduljon és jól működjön az emésztésed
  • segít, hogy legyen energiád a délelőtt folyamán

De mit tartalmazzon a reggeli?

Táplálkozástudományi szakértők szerint az alábbiak szerint érdemes kialakítanod a reggelidet:

  1. Teljes kiőrlésű gabona: mindig kerüljön reggel a tányérodra valamilyen lassan felszívódó szénhidrát, hiszen ez hosszú időn keresztül segít energiával ellátni a szervezetedet.
  2. Fehérje: szükséges a tested egészséges működéséhez. Növeli a jóllakottságérzetet és segít elkerülni a falásrohamokat.
  3. Zöldség-gyümölcs: fontos, hogy naponta többször kerüljön a tányérra zöldség és/vagy gyümölcs, ne csak reggel. Sok rostot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak.

Ezen felül még a hidegen sajtolt olajok is nagyon fontos szerepet játszanak abban, hogy a szervezeted megfelelően működjön, ezért az olajokat is érdemes beillesztened a reggeleidbe. Ezt megteheted úgy, hogy reggel éhgyomorra elfogyasztasz belőlük egy evőkanálnyit, de úgyis, hogy hozzáadod a reggelidhez (pl. joghurthoz, zabkásához vagy gyümölcsökhöz). Kúraszerűen is fogyaszthatod a hidegen sajtolt olajokat, erről bővebben ide kattintva is olvashatsz. 

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..