Egészséges reggeli!

Új kategóriát indítok ma “Egészséges reggeli” címmel. A kategória azt jelenti, hogy a jobb oldalsávban lévő kiemelt témák között könnyedén megtalálod majd azokat a bejegyzéseket, amelyek ehhez a témához kapcsolódnak. Így kicsit könnyebb tájékozódni a sok bejegyzés között. 🙂

Szóval az Egészséges reggeli témakört azért indítottam, mert szívügyem a reggeli. Kisgyermekes anyukaként jól tudom, hogy milyen nehéz a reggelt úgy alakítani, hogy abba még a reggeli is beleférjen, de hidd el, hogy megéri úgy szervezni, kicsit korábban kelni vagy előre készülni, mert hosszú távon sokat nyerhetsz vele!

Melyek a reggelizés előnyei és milyen hátrányai lehetnek, ha nem reggelizel (mert bizony van hátrány, nem is gondolnád mennyi)? Erről írtam ma!

A reggelizés előnyei

Olvastam olyan újságcikket, ami egy ausztrál tanulmányra hivatkozva azt írta, hogy már 4 napi egészségtelen reggeli negatívan hathat agyunk működésére. Kisgyerekes anyukaként többször hallottam az iskolában a tanároktól, hogy ők is észreveszik, hogy melyik gyerek eszik otthon reggelit és melyik érkezik éhesen – feltűnően nem egyformán viselkednek, nem tudnak úgy koncentrálni és a fegyelemmel is gondjuk akad.

Nézzük tehát, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek annak, ha reggelivel a hasunkban indulunk neki a napnak – legyen szó felnőttről vagy gyerekről.

Rendszeres reggelinek köszönhetően:

  • jobban tudsz koncentrálni
  • jobb lesz az iskolai/munkahelyi teljesítményed
  • elkerülheted a falásrohamokat, a gyorsan bekapott pékáruk és a rendszertelen étkezés miatti elhízást
  • türelmesebbek leszel, így megfontoltabb döntéseket fogsz hozni
  • szervezeted ellenállóbb lesz
  • kisebb lesz az esélye a stressz kialakulásának
  • megelőzheted a cukrobetegséget (megakadályozhatod a vércukorszint nagy ingadozását)

Reggeli kihagyásának veszélyei:

  • nagyobb az esélye a cukorbetegségnek, mert üres gyomorral indulsz el otthonról és nagy az esélye, hogy amikor rád tör az éhség, akkor valami olyasmit eszel meg gyorsan, ami hirtelen nagyon megemeli a vércukorszintedet, viszont nem tartja fent, ezért nagyon hamar vissza is zuhan – ez az ingadozás megnöveli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
  • nagyobb lehet az esélye a reflux kialakulásának
  • nagyobb lehet az esélye a gyomorfekély kialakulásának
  • nagyobb az esélye a stressz kialakulásának
  • szervezet gyengülhet, jobban ki lesz téve a különböző betegségeknek, fertőzéseknek

Mit tartalmazzon a reggeli?

A jó reggeli alapismérvei: 

  • tartalmaz elegendő szénhidrátot (jó minőségűt)
  • tartalmaz elegendő fehérjét
  • tartalmaz elegendő zsírt (jó minőségűt, pl. hidegen sajtolt olajat)
  • vitaminokban, ásványi anyagokban és rostokban is gazdag

Válassz jó minőségű gabonaféléből készült pékárut, állati eredetű fehérjét (pl. tejtermék, tojás, hús, hal), idény jellegű zöldségeket és folyadékot. Fontos, hogy a folyadék se cukros üdítő legyen, hanem inkább tiszta víz, tea vagy frissen facsart gyümölcslé.

Szendvicskrémhez ide kattintva találsz néhány ötletet!

Választhatsz a reggelidhez felvágottat is, de et azért ne vidd túlzásba. Néha-néha belefér, de ha túl sokat fogyasztasz belőle, akkor megterhelheti a gyomrot. Készíts inkább könnyű szendvicskrémeket zöldségekkel, olajos magvakkal és hidegen sajtolt olajakkal. 

Ha jó minőségű, valódi hidegen sajtolt olajat keresel, akkor nézd meg saját sajtoló üzemünkben készült GastrOlajainkat. Kattints a képre! 🙂

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..