Altató hatású illóolajok

Nemrég egy kérdés érkezett hozzám: vannak altató hatású illóolajok?

Visszakérdeztem, hogy a hölgy mire gondol pontosan. A válaszából rájöttem, hogy nem olyan értelemben keres altatót, mint az orvosi altató, hanem inkább alvásproblémákra való megoldás érdekli.

Szóval a pihentetést elősegítő illóolaj létezik!

Mutatom melyek ezek!

Az esszenciális olajok tapasztalatom alapján nagyszerűen és biztonsággal alkalmazhatók alvásproblémák esetén.

Ami nálunk bevált, ha gond volt az alvással:

  • levendula (lavender)
  • Serenity doTERRA illóolaj keverék: levendula, cédrusfa, ho fa, ilang ilang, majoranna, római kamilla, vetiver, vanília, hawaii szantálfa található meg benne
  • vadnarancs (wild orange)

Illóolaj alvásproblémára

A legjobb, hogy ezeket az illóolajokat nyugodtan alkalmazhatod gyermekek mellett is. Biztonságosak, tanúsítottan kiváló minőségűek, úgyhogy saját taptalatom alapján jó szívvel ajánlom őket.

Hogyan használd az említett illóolajokat?

Véleményem szerint ne egyszerre. Válassz ki egyet és próbáld ki. Használd néhány napig és figyeld magad vagy a gyermeked, hogy milyen hatással van rá. Ha úgy érzed, hogy nem az az igazi, akkor válts.

1. Párologtatva

Ez azt jelenti, hogy egy diffúzor vagy más néven hidegpárásító segítségével a levegőbe juttatod. Előnye, hogy biztonságos. A gyertyás párologtatóhoz képest nem kell aggódnod a nyílt láng miatt. Egy jó diffúzor képes kikapcsolni, ha kifogy belőle a víz, így nem kell félned attól, hogy üresen megy és problémát okoz. Egy kisgyermekek mellett különösen fontos.

Éjjel is használhatod, de akkor ne nagy dózisban. Legjobb, ha este, lefekvés előtt párologtatsz a szobába, majd mikor alvásra kerül a sor, lekapcsolod.

Ha nincs diffúzorod, akkor kipróbálhatod azt is, hogy a párnádra cseppentesz egy cseppet elalvás előtt. Ne aggódj a foltok miatt, mert a doTERRA esszenciális olajok valóban tiszta, természetes olajok, amelyek folt nélkül elpárolgnak. Nyugodtan teszteld őket, nem fogsz csalódni. Ha mégsem mered a párnára, akkor egy tiszta papírzsebkendőre cseppents és tedd a párnád mellé, vagy az éjjeliszekrényre. (itt is látni fogod, hogy nem hagy foltot)

2. Külsőleg

Egy kevés hordozóolajba cseppents 2-3 csepp illóolajat, majd ezzel masszírozd be a talpad és a gerinced mentén (gyerekeknél szintén, nekik 1-1 cseppel kezd).

A vadnarancs esetében figyelj arra, hogy fényérzékenyítő hatású lehet, ezért a külső használat után 12 órán keresztül kerüld a napfényt, illetve a szoláriumot.

3. Aromatikusan, belélegezve kösd össze az illatot a választott érzéseddel

A fenti használati módokat kiegészítheted úgy, hogy a tenyeredbe cseppentesz a választott illóolajból és mély lélegzetet veszel. Kisgyermekeknél ezt úgy érdemes, hogy a te tenyeredbe cseppentesz és azt szagoltatod meg vele.

Az illóolajok aromatikus használata tapasztalatom alapján nagyon jó hatással lehet az érzelmekre. Fontos, hogy egy-egy illatot összeköss egy-egy érzéssel, és amikor inhalálsz, akkor ezeket az érzéseket erősítsd meg magadban. Ha ezt kitartóan ismételed, akkor később, amikor megérzed az illatot, akkor a szervezeted tudni fogja, hogy mire van szükséged.

Például a levendulához kösd hozzá a nyugalom érzését. Cseppents a tenyeredbe egy cseppet, zárd össze a kezed úgy, ahogy az alábbi képen látod. Gondolj arra, hogy minden rendben lesz, képzeld el magad olyan helyzetben, ami nyugalmat, ellazulást jelent neked.

Ismételd ezeket a megerősítéseket minden alkalommal, amikor használod az illóolajat.

Illóolaj felhasználása külsőleg

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .