A legjobb ételek székrekedésre

A székrekedés sajnos nagyon sok embert érint manapság. Ez egy olyan probléma, ami megkeserítheti a mindennapokat. Kellemetlen érzés, puffadás, fájdalom és még sorolhatnánk a tüneteket. Nem érdemes figyelmen kívül hagyni, mert hosszú távon sok problémát okozhat.

Arra is szeretném felhívni a figyelmedet, hogy bármennyire is egyszerűnek tűnik, nem a hashajtók folyamatos szedése a jó megoldás. A hozzászokás veszélye fennáll ezeknél a szereknél és ez további problémákat eredményezhet.

Van jobb megoldás! Összegyűjtöttem azokat az ételeket, amelyek segíthetnek neked megelőzni és kezelni a székrekedést. 

1.Víz

Bár nem kifejezetten étel, de a vizet elsőként kell megemlíteni akkor, ha székrekedésről van szó. A nem megfelelő mennyiségű vízfogyasztás ugyanis könnyen okozhat ilyen problémát.

Sokan egy életmódváltás kezdetén elkövetik azt a hibát, hogy rostban gazdag pékárukat kezdenek fogyasztani, a folyadék mennyiségét pedig nem emelik meg ezzel párhuzamosan. Így már az elején csúnya székrekedéssel nézhetnek szembe.

2. Zab és zabpehely

Az első olyan étel, ami után szívesen nyúlnak az életmódváltók. Nagyon jó választás, hiszen egy zabkása kitűnő reggeli. Tele van rostokkal, vitaminokkal és sok-sok értékes tápanyaggal. Viszont nagyon oda kell figyelni a folyadékbevitelre az előzőekben említett okok miatt.

3. Eper

Most igazán könnyen hozzá lehet jutni az eperhez. Mivel frissen érik és nagyon jól fagyasztható, ezért érdemes betárazni belőle. Sok rostot tartalmaz, kalóriát viszont nem igazán.
Tudom, hogy a fagyasztás után az olvasztásnál sokszor egy vizes egyveleg lesz belőle, de elárulom, hogy én hogy szoktam lefagyasztani. Egy tálca vagy egy pizzásdoboz kell hozzá. Tedd rá a tálcára egy rétegben az epreket és úgy fagyaszd le. Másnap már mehet zacskóba, de ennek a módszernek köszönhetően gyönyörű gurulós epreket kapsz majd.

4. Teljes kiőrlésű kifli, kenyér, zsemle

Nagyon jó választás magas rosttartalmuk miatt. Segítik az emésztést és sok értékes tápanyagot tartalmaznak. Arra azonban figyelj, hogy több vízre van szükség akkor, ha ilyen pékárut fogyasztasz. Nehogy az ellenkezőjét érd el és súlyosbítsd a székrekedést.

5. Aszalt szilva

Az aszalt szilva szorbitolt tartalmaz, ami segít a székrekedés leküzdésében.

6. Lenmag, hidegen sajtolt lenmagolaj

Magas rosttartalom, értékes vitaminok és sok-sok telítetlen zsírsav. A lenmag önmagában is fogyaszható, de le is darálhatod és bele is keverheted joghurtba vagy pékáruba.

A hidegen sajtolt lenmagolaj pedig azért jó választás, mert ezt fogyaszthatod kúraszerűen is. 

Mit jelent a hidegen sajtolt lenmagolaj kúraszerű fogyasztása?

A kúraszerű fogyasztás azt jelenti, hogy naponta reggel, éhgyomorra elfogyasztasz 1 evőkanálnyi hidegen sajtolt lenmagolajat (ennyi az ajánlott mennyiség felnőtteknek). Egy kúra minimum 3 hónapig tartson.

Vásárlóink visszajelzései alapján azt mondhatom, hogy nagyon jó eredménnyel alkalmazzák a hidegen sajtolt lenmagolajat székrekedés esetén. Gyerekeknél is nyugodtan alkalmazható, nekik az ajánlott fogyasztási mennyiség napi 1 teáskanál.

Fontos, hogy hidegen sajtolt legyen a lenmagolaj, hiszen amit így készítünk, annál nem használunk magas hőmérsékletet a sajtolás során, ezért meg tudjuk őrizni az értékes vitamin- és ásványianyagokat.

lenmagolaj

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..