Gyerekek, olajok, tanácsok

Ha egészséges táplálkozásról hallunk, akkor természetes, hogy a javaslatok között elsőként szerepel a sok-sok zöldség és gyümölcs fogyasztása.
Mi a helyzet a gyerekeknél? 
Mi a helyzet az olyan családoknál, ahol a szülők szeretnék egészségesen táplálni gyermeküket, de ők egy laza kézmozdulattal eltolják a tányért, mondván “ezt nem szeretem”?
Ilyenkor nem vagy könnyű helyzetben, mint szülő. Sajnos a reklámok, a médiákon keresztül áradó “jó tanácsok” sokat rontanak a helyzeten. Ne dőlj be annak, hogy a mesefigurás és különböző gyerekeknek készült gabonapelyhek vagy egyéb termékek egészségesek. Ne felejtsd el, hogy ezekben a termékekben sajnos nagyon sok ételfesték, ízfokozó és még sok más egészségtelen dolog is van.

Mit tehetsz akkor?

Táplálkozási szakemberek első lépésként azt tanácsolják, hogy ne vigyük magunkkal gyermekünket a vásárláskor, illetve mutassunk példát.

A példamutatás bizony nem egyszerű feladat. Kitartást és következetességet igényel. De úgy gondolom, hogy aki vállalta azt a csodálatos szerepet, hogy szülő legyen, annak nem okoz gondot egy kis lemondás és odafigyelés gyermeke egészsége érdekében. Saját példámon is tapasztaltam, hogy a gyermekeink kisebb korukban csak azokat az ételeket kóstolták meg jóízűen, melyeket mi is fogyasztottunk.

A szakemberek türelemre intenek. Ha szülőként/nagyszülőként elhatározod, hogy megszeretteted gyermekeddel/unokáddal a zöldségeket, akkor türelmesnek kell lenned. Először érdemes azokat a zöldségeket választani, melyeket a gyermek korábban már szívesen fogyasztott és ezeknek a mennyiségét növelni. Aztán szépen lassan mellé tenni olyanokat, amiket eddig nem fogadott el, vagy nem kóstolt.

Gyermekek étkezésébe a növényi olajok segítségével is beiktathatod a zöldségféleségeket. Ha esetleg azért nem nyúlnak a zöldséges tál felé, mert esetleg ízetlennek találják, akkor egy kis növényi olaj segítségével mindig más és más ízt varázsolhatsz ugyanannak az ételnek.

Érdemes odafigyelni arra, hogy a mogyoróféleségek allergiát válthatnak ki, ezért mindig csak kis mennyiségben próbálkozz első alkalommal!
Próbáld ki például a következő receptet! Nálunk nagyon szeretik a gyerekek!

Tökmagolajos krémsajt
8 dkg lágy krémsajt
1/4 csésze pirított tökmag, ebből 2 evőkanállal finomra vágunk
1 evőkanál tökmagolaj
1 1/2 teáskanál dijoni mustár
só és frissen őrölt bors ízlés szerint

A finomra vágott tökmagot keverd össze a krémsajttal, a tökmagolajjal, a sóval és a mustárral, majd ízesítsd sóval és borssal ízlés szerint. Hintsd meg a maradék tökmaggal és tálald teljes kiőrlésű kenyérrel.
Nagyon-nagyon finom, mindeképpen kóstold meg!
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még hasonló recepteket, akkor töltsd le ajándék Növényi olaj kisokosunkat!
Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..