Gyerekek, olajok, tanácsok

Ha egészséges táplálkozásról hallunk, akkor természetes, hogy a javaslatok között elsőként szerepel a sok-sok zöldség és gyümölcs fogyasztása.
Mi a helyzet a gyerekeknél? 
Mi a helyzet az olyan családoknál, ahol a szülők szeretnék egészségesen táplálni gyermeküket, de ők egy laza kézmozdulattal eltolják a tányért, mondván “ezt nem szeretem”?
Ilyenkor nem vagy könnyű helyzetben, mint szülő. Sajnos a reklámok, a médiákon keresztül áradó “jó tanácsok” sokat rontanak a helyzeten. Ne dőlj be annak, hogy a mesefigurás és különböző gyerekeknek készült gabonapelyhek vagy egyéb termékek egészségesek. Ne felejtsd el, hogy ezekben a termékekben sajnos nagyon sok ételfesték, ízfokozó és még sok más egészségtelen dolog is van.

Mit tehetsz akkor?

Táplálkozási szakemberek első lépésként azt tanácsolják, hogy ne vigyük magunkkal gyermekünket a vásárláskor, illetve mutassunk példát.

A példamutatás bizony nem egyszerű feladat. Kitartást és következetességet igényel. De úgy gondolom, hogy aki vállalta azt a csodálatos szerepet, hogy szülő legyen, annak nem okoz gondot egy kis lemondás és odafigyelés gyermeke egészsége érdekében. Saját példámon is tapasztaltam, hogy a gyermekeink kisebb korukban csak azokat az ételeket kóstolták meg jóízűen, melyeket mi is fogyasztottunk.

A szakemberek türelemre intenek. Ha szülőként/nagyszülőként elhatározod, hogy megszeretteted gyermekeddel/unokáddal a zöldségeket, akkor türelmesnek kell lenned. Először érdemes azokat a zöldségeket választani, melyeket a gyermek korábban már szívesen fogyasztott és ezeknek a mennyiségét növelni. Aztán szépen lassan mellé tenni olyanokat, amiket eddig nem fogadott el, vagy nem kóstolt.

Gyermekek étkezésébe a növényi olajok segítségével is beiktathatod a zöldségféleségeket. Ha esetleg azért nem nyúlnak a zöldséges tál felé, mert esetleg ízetlennek találják, akkor egy kis növényi olaj segítségével mindig más és más ízt varázsolhatsz ugyanannak az ételnek.

Érdemes odafigyelni arra, hogy a mogyoróféleségek allergiát válthatnak ki, ezért mindig csak kis mennyiségben próbálkozz első alkalommal!
Próbáld ki például a következő receptet! Nálunk nagyon szeretik a gyerekek!

Tökmagolajos krémsajt
8 dkg lágy krémsajt
1/4 csésze pirított tökmag, ebből 2 evőkanállal finomra vágunk
1 evőkanál tökmagolaj
1 1/2 teáskanál dijoni mustár
só és frissen őrölt bors ízlés szerint

A finomra vágott tökmagot keverd össze a krémsajttal, a tökmagolajjal, a sóval és a mustárral, majd ízesítsd sóval és borssal ízlés szerint. Hintsd meg a maradék tökmaggal és tálald teljes kiőrlésű kenyérrel.
Nagyon-nagyon finom, mindeképpen kóstold meg!
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél még hasonló recepteket, akkor töltsd le ajándék Növényi olaj kisokosunkat!

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..