7 immunerősítő tipp

Van-e értelme erősíteni az immunrendszert? Lehet-e egyáltalán erősíteni?

Ezekkel a kérdésekkel találtam szembe magam nemrég. Volt, aki azt mondta, hogy hülyeség az immunrendszer erősítése.

Ezzel szemben áll az az állítás, miszerint a betegségek általában valamilyen hiányállapotok esetén lépnek fel, ezért fontos, hogy változatosan, vitaminokban gazdagon étkezzünk, hiszen számos vitamin beviteléről nekünk kell gondoskodnunk.

Én az utóbbiban hiszek. Hiszem, hogy minden vitamin és ásványi anyag, ami természetes forrásból származik, erősíti a szervezetemet és segíti, hogy legyőzze a különböző betegségeket.

Összeszedtem néhány jótanácsot, amit ha megfogadsz, akkor biztos vagyok benne, hogy sokat teszel egészséged megőrzéséért!

1. Fogyassz sok zöldségek és gyümölcsöt – lehetőleg nyersen, hőkezelés nélkül!

A legjobb módja ennek, ha önmagában, nyersen eszed a gyümölcsöt, de nyugodtan készíthetsz belőle turmixot is. A turmixot azért szeretem, mert egyszerre több gyümölcs értékes összetevőit is élvezhetem, az ízkavalkád pedig csak a ráadás.

Ne felejtsd el, hogy hidegen sajtolt olajokkal még tovább emelheted a reggeli turmixod értékét! Rengeteg értékes vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, valamint gazdagok telítetlen zsírsavakban, melyek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy megerősítsd a szervezetedet. Immunrendszer erősítése hidegen sajtolt olajokkal

Hidegen sajtolt olajok közül én a barackmagolajat, a lenmagolajat és a dióolajat ajánlom neked. Készítettem is egy Immunerősítő csomagot, ami ide kattintva megnézhetsz!

2. Fogyassz sok folyadékot!

Igen, télen is! Ezt sokan elfelejtik, mert úgy gondolják, hogy mivel nincs meleg, ezért nem olyan fontos. Ilyenkor azonban a fűtött helyiségek levegője száraz és emiatt még jobban oda kell figyelni a megfelelő folyadékpótlásra.

Fontos, hogy ne cukros üdítő vagy tea legyen az a folyadék, amit megiszol. Legyen tiszta víz vagy házilag elkészített gyümölcs/zöldséglé. A boltiakban nagyon sok cukor található, így azokat nem ajánlom.

3. Kerüld a nehéz/cukros ételeket!

A túl fűszeres vagy túl cukros ételek egyáltalán nem tartoznak azok közé, amikre szervezetednek szüksége van. Sőt, érdemes őket kerülni, mert nagyon megterhelők lehetnek. Túl sok üres kalóriát tartalmaznak, károsan befolyásolják a vércukorszintet és eltelítenek (nem jut majd hely a valóban értékes tápanyagok számára).

Nem utolsó sorban a sok cukor hízlal is, a túlsúly pedig számos betegség kockázatát megemeli.

Ide kattintva 6 immunerősítő ételről olvashatsz!

4. Pihenj! De tényleg!

Ez nem vicc! A valódi pihenés felér egy immunerősítő kúrával. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom a lányaimnál. Mikor kisebbek voltak és láttam rajtuk, hogy valamilyen betegség kerülgeti őket, még inkább odafigyeltem a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenésre. 2-3 nap extra pihenés és nem döntötte le őket a betegség.

Fontos, hogy ne csak a mennyiségre, hanem a minőségre is figyelj!
– este lefekvés előtt szellőztesd ki jól a szobát
– ne fűtsd túl azt a helyiséget, ahol aludni fogsz
– elalvás előtt vegyél egy lazító fürdőt (illóolajokkal, pl. levendulával)
– elalvás előtt bedörzsölheted a mellkasod nyugtató hatású illóolajjal

Fontos, hogy elalvás előtt már ne tévézz, ne mobilozz! Annyi inger ér napközben, hogy az agyadnak is szüksége van arra, hogy lelassulhasson, felkészülhessen  a pihenésre.

5. Próbáld meg levezetni a feszültséget, a stresszt!

Szándékosan nem írtam azt, hogy kerüld el a stresszt, mert tudom, hogy azt nem mindig lehet. Viszont megtanulhatod levezetni azt.

Erre számos módszer létezik:
– mozogj a friss levegőn (fuss vagy sétálj egy nagyot)
– végy egy lazító fürdőt
– relaxálj egy kellemes zenére (sok ingyenes relaxáció elérhető a neten)
– jógázz
– figyelj a tudatos légzésre

A stresszt nem lehet elkerülni, jelen van a mindennapjainkban. Fontos megtanulni azonban kezelni a kialakult helyzetet és törekedni arra, hogy tudjunk megfelelően alkalmazkodni. Ez nem mindig könnyű, de ha odafigyelsz magadra, akkor előbb-utóbb rájössz, hogy neked mi segít!

6. Ha dohányzol, akkor próbáld meg abbahagyni!

A dohányzásról való leszokásnak számos pozitív hozadéka lehet. A dohányzás ugyanis nagy mértékben gyengítheti a szervezeted védekezőképességét, így könnyebben elkapod a betegségeket is.

7. Készülj fel, tervezd meg az immunerősítő kúrádat!

Ez talán viccesnek tűnhet elsőre, de van értelme, hidd el! Érdemes megtervezni, hogy milyen lépéseket szeretnél a mindennapjaid részévé tenni, ehhez miket beszerezned és mire kell odafigyelned.

Ha elhatározod például, hogy végigcsinálsz egy kúrát hidegen sajtolt olajokkal, akkor nem érdemes 1-2 deciliter mennyiséggel nekikezdened, mert lehet, hogy nem tart ki a végéig és akkor nem tudod végigcsinálni a kúrát.
Ha a webáruházunkban vásárolsz, akkor ezen nem kell sokat gondolkodnod, mert én már elkészítettem neked az egyes kúrákhoz szükséges mennyiségeket 😉
Kattints ide és nézd meg!

De ugyanez igaz arra is, hogy ha szokásoddá szeretnéd tenni a napi turmix elkészítését, akkor fontos, hogy minden nap legyen otthon gyümölcs és ne maradjanak ki napok, mert nem volt időd bevásárolni. Tervezd meg, hogy milyen gyümölcsökből készítenél reggeli italt és azokat mikor tudod beszerezni.

Remélem sikerült néhány olyan tanácsot is olvasnod, ami hasznos lesz számodra és hozzájárulhat az immunrendszered megerősítéséhez!
Ha kérdésed lenne, akkor keress nyugodtan! Írj nekem az info@gastrolaj.hu címre! 🙂

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .