Immunerősítéshez szükséges vitaminok

Az immunerősítés gondolata főleg kisgyermekes szülők körében aktuális így közeledve a nyár utolsó hónapjához. Elgondolkodunk azon, hogy mivel erősíthetnénk gyermekeinket a közelgő ovi-suli előtt. Akinek gyermeke beszoktatós lesz óvodába, azaz most kezdi a közösségi életet, annak számára még nagyobb jelentőségű ez a kérdés.

Összegyűjtöttem azokat a vitaminokat, melyek rendkívül fontosak szervezetünk számára és amelyek pótlásával talán a legtöbbet tehetsz gyermeked immunrendszerének megerősítéséért.

  1. C-vitamin: ez az egyik legfontosabb, hiszen nem csak támogatja, hanem fokozza is az immunrendszer működését.
    Megtalálható:
    – paprikában
    – paradicsomban
    – citrusfélékben
    – mogyoróban
  2. A-vitamin: azért nagyon fontos vitamin, mert alapvető szerepet játszik a légző- és emésztőrendszer nyálkahártyáinak és a bőr épségének megőrzésében. Ezek tulajdonképpen azok a felületetek, ahol először találkozunk a kórokozókkal.
    A-vitamint sokat találsz az alábbiakban:
    – vaj
    – tojássárgája
    – paradicsom
    – máj
    – sárgarépa
    – mogyoró
  3. E-vitamin: “A T-limfociták az immunrendszer által felismert mikroorganizmusok megsemmisítését végzik. A csontvelőben keletkeznek, de csak a csecsemőmirigyben válnak működőképessé, így a csecsemőmirigy működése befolyásolja a T-limfociták kialakulását. Az E-vitamin fontos szerepet játszik a T-limfociták érési folyamatában. Ha kevés a szervezetben az E-vitamin, akkor az negatívan hat a T-sejtek érésére, és ezáltal csökken az immunrendszer ellenállóképessége.” (Forrás itt.)
    Sok E-vitamint találsz az alábbiakban:
    – mogyoró
    – dió
    – növényi olajok
    – tojássárga
  4. B-vitamin:  a B-vitamin hiánya az immunrendszer gyengüléséhez vezet, ami fertőző betegségek kialakulását eredményezheti, azaz fogékonyabbak lesznek a fertőzésekre.
    B-vitaminban gazdagok:
    – húsok
    – teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru
    – hüvelyesek
    – tojás
    – burgonya
    – olajos magvak

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..