Dióolaj hatása a szervezetre

Dióolaj, hmmm…GastrOlaj dióolaj

Be kell vallanom, hogy nehezen tudok elfogulatlan lenni, ha a hidegen sajtolt dióolajról van szó. Ez volt az egyike azoknak az olajaknak, amit sajtoltunk sajtoló üzemünkben. Isteni illat, fantasztikus aroma, gyönyörű aranysárga szín.

De ami még ennél is fontosabb, rengeteg jótékony hatás a szervezetedre!

Mik ezek a jótékony hatások? Ezeket vesszük végig ma! 🙂

A dióolaj egyik legerősebb tulajdonsága a magas telítetlen zsírsavtartalma. Dióolajunknál ezt bevizsgáltattuk egy független laboratóriumba, úgyhogy biztosan tudom állítani, hogy a GastrOlaj hidegen sajtolt dióolaj 89,3% telítetlen zsírsavtartalommal rendelkezik. 

Fantasztikus szám ez, hiszen a telítetlen zsírsavak rendkívül fontosak szervezetünk számára. A mai rohanó világban nagyon keveset fogyasztunk belőlük, mert a sok feldolgozott élelmiszer miatt előtérbe kerültek a telített zsírsavakat.

Miért fontosak a dióolaj telítetlen zsírsavai?

Ha megfelelő mennyiségű és minőségű telítetlen zsírsavat tartalmazó dióolajat fogyasztasz, akkor sokat teszel:

  • szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzéséért
  • gyulladásos megbetegedések megelőzéséért
  • vérnyomásproblémák megelőzéséért
  • koleszterinproblémák megelőzéséért
  • ízületi, gyulladásos panaszok megelőzéséért
  • immunrendszered megelőzéséért
  • bőröd egészségének megőrzéséért

A dióolajat nagyon könnyű beilleszteni a mindennapokba, úgyhogy könnyedén élvezheted jótékony hatásait. Szerintem a legkönnyebb módja, ha reggel éhgyomorra elfogyasztasz egy evőkanálnyi mennyiséget. Ezt kúraszerű fogyasztásnak hívom. A lényege, hogy napi rendszerességgel illeszd be a reggeleidbe. Ha megittad az olajat, akkor várj körülbelül 20 percet és csak utána reggelizz.

Kúraszerű fogyasztás: napi 1 evőkanállal reggel, éhgyomorra.

Meg kell mondanom neked őszintén, hogy eleinte nekem sem az éhgyomorra, önmagában való olajfogyasztás. Rosszul is éreztem magam miatta, hiszen milyen dolog az, ha én ajánlom és én sem tudom megtenni. De kitartó voltam, megszoktam és büszkén mondom, hogy sikerült! 🙂

De ha mégis úgy érzed, hogy neked nem megy és nem is akarsz vele próbálkozni, akkor se keseredj el!

Ételeidhez is adagolhatod: legjobb választás a reggeli!

Ha az ételeidhez szeretnéd hozzáadni, akkor arra nagyon figyelj, hogy ne melegítsd az ételt az olajjal együtt. Én nagyon szeretem például egy szelet pirítósra csepegtetni, vagy belekeverni egy natúr joghurtba, illetve hozzáadni egy finom zabkásához. De szendvicskrémeket is készíthetsz a felhasználásával.

További felhasználási ötleteket találsz az Olajozott egészség című könyvemben! Receptek, jótékony hatások, jótanácsok és egyéb tippek 110 oldalon! 😉

Olajozott egészség

 

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..