Feszültség, idegesség, állandó stressz – megéri?

Egy kicsit kibabrált velem mostanában a technika ördöge. Az elmúlt héten nagy viharok voltak, melynek következményeképpen bekövetkező zavarokat, károkat még mindig nem tudta elhárítani az internetszolgáltatóm. Nem hibáztatom őket érte, hiszen ők is dolgoznak folyamatosan és próbálják helyreállítani a rendszert, de sajnos mindig olyan időpontot választottak, amikor én is dolgozni akartam és így aztán akárhányszor időt tudtam szakítani az írásra, sosem működött a net.

Na de nem is untatnálak a részletekkel bennetek, hiszen nem ez a blog témája, csak tudatni akartam veletek, hogy miért is történt ilyen nagy kihagyás. Sok bosszúságot okozott ez a helyzet nekem, hiszen volt több olyan feladatom, melyet nem tudtam emiatt elvégezni. Egy-egy ilyen sikertelen próbálkozás után elgondolkoztam, hogy felrobbanjak-e, vagy csupán próbáljam átütemezni a feladataimat. Mivel itt vagyok, ezért láthatjátok, hogy az utóbbit választottam. 🙂

Eszembe jutott viszont, hogy mennyi hasonló helyzet van még az életben. Hányszor van olyan napom – gondolom nektek is – hogy hiába próbálok egy előre eltervezett menetrend szerint csinálni dolgokat, mégsem sikerül, mert valami/valaki keresztülhúzza a számításaimat. Ha te is olyan típus vagy, hogy sokszor és sokáig idegeskedsz olyan dolgokon, melyekről igazából nem tehetsz és melyek ellen sem tehetsz semmit, akkor folyamatos stressznek vagy kitéve. Tudjuk jól, hogy ez az állapot viszont rendkívül károsan hat szervezetünk egészségére.

Állandó idegeskedés károsan hat a szervezet működésére is!
Állandó idegeskedés károsan hat a szervezet működésére is!

Stressz következményei lehetnek:

  • fáradtság
  • feledékenység
  • fokozott vagy csökkent étvágy
  • libidó csökkenése

Jó ha figyelembe veszed azt is, hogy a folyamatos stressz akár betegségek kialakulásához is vezethet.

Tudtad például, hogy az állandó feszültséggel teli állapot felelős például a

  • fejfájásért,
  • fülzúgásért,
  • gyomor- és emésztési panaszokért,
  • ízületi fájdalomért,
  • allergiáért,
  • súlyosabb esetben depresszióért.

Magadra ismertél? Jogos a kérdésed, hogy akkor most mit is tegyél, hogyan is tudod legyőzni a stresszt! Gyógyszert kell szedni?

Nem feltétlenül kell egyből gyógyszert szedni, ha amúgy hajlamos vagy a stresszre, idegeskedésre.

A hidegen sajtolt növényi olajok között találhatsz olyanokat, melyek kedvező összetevőinek köszönhetően hozzásegítenek a nyugodt mindennapokhoz.

Stressz ellen kifejezetten jótékony hatású például a barackmagolaj (magas telítetlen zsírsavtartalma miatt).

Alvászavarok esetén érdemes kúraszerűen fogyasztani a mákolajat, illetve a barackmagolajat.

Fáradtság és koncentrációs zavarok esetén  segítségedre lehet a a mákolaj és a dióolaj.

Idegrendszer erősítésére szolgál a tökmagolaj, a dióolaj, a barackmagolaj.

A depressziós megbetegedések esetén pedig a dióolaj nyújthat kíméletes és természetes segítséget.

A felsorolt hidegen sajtolt olajok kíméletes és természetes segítséget nyújtanak, nem okoznak függőséget és nem terhelik meg a szervezetet. Ha úgy döntesz, hogy kipróbálod őket (akár megelőzés, akár kezelés céljából), akkor javaslom, hogy folyamatosan fogyaszd őket. Ha úgy gondolod, hogy nem illik bele az étkezéseidbe, vagy nehéz beleilleszteni, akkor érdemes napi 1 evőkanállal fogyasztani belőlük reggelente.

banner_feliratkoztatás

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..