Koleszterinszint csökkentése természetes eszközökkel

Ugye Te is sok helyen hallod, hogy mennyire vigyázni kell a koleszterinszintedre, ne jó ha magas és mindenképpen figyelj oda, ha csökkenteni szeretnéd.

Arra gondoltam, hogy egy kicsit átnézzük a témát abból a szempontból, hogy mit tudsz Te magad tenni azért, hogy csökkentsd a koleszterinszintedet.

Kép forrása: hazipatika.com
Kép forrása: hazipatika.com

Először is engedd meg, hogy a teljesség igénye nélkül elmondjak neked néhány információt magáról a koleszterinről. Annyit mindenképpen tudnod kell róla, hogy a koleszterin egy zsírfajta, amely a vérben található és a szervezet több életfunkciójának fenntartásához elengedhetetlenül szükséges. A koleszterin kb. 20%-a táplálékkal kerül a szervezetbe, a többi 80%-ot pedig a szervezet saját maga termeli a májon keresztül.

Ha magas a koleszterintszinted, annak súlyos következményei vannak a szervezetedre nézve. Miért?
Nos az egyik legnagyobb veszély, ami rád leselkedik az a szív- és érrendszeri megbetegedések gyakoriságának növekedése. A koleszterin ugyanis lerakódik az erek falára, csökken az erek rugalmasság, kialakulhat érelmeszesedés is. Sőt ebből kialakulhat érszűkület is. Az is nagyon veszélyes, ha a lerakódások leválnak, mert ezek tulajdonképpen a vérrögök, melyek el is zárhatják a vér útját. Nem mindegy, hogy ez az elzáródás hol történik. Ha a szívben, akkor szívinfarktusról beszélhetünk, ha az agyban, akkor pedig stroke-ról.
Azt hiszem, hogy Te is jól tudod, hogy mindkettő milyen veszélyes dolog.

Mit tudsz Te magad tenni, hogy csökkentsd a megnövekedett koleszterinszintet? Ha még nem indokolt a komoly gyógyszerek fogyasztása, ha még nem akkora baj, akkor vannak természetes gyógymódok és praktikák, melyeket alkalmazhatsz!

  1. Próbáld meg kerülni, esetleg teljesen kiiktatni étrendedből a telített zsírsavakat tartalmazó ételeket (főleg a vörös húsok gazdagok telített zsírsavakban).
  2. A koleszterin bevitelének csökkentésével is sokat tehetsz (csökkentsd például a tojás és a tejtermékek arányát az étkezéseid során).
  3. Válassz telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag ételeket. Itt lépnek színre a hidegen sajtolt növényi olajok, hiszen a mogyoróolajunk, illetve dióolajunk fogyasztásával természetes és kíméletes módon juttathatod hozzá szervezetedet a szükséges telítetlen zsírsavakhoz.
  4. Gondolom nem lepődsz meg, ha azt mondom, hogy a szénhidrátbevitelre, illetve az alkoholfogyasztásra is oda kell figyelni. Lehetőség szerint érdemes minimalizálni őket.

Hidegen sajtolt olajainkat nyugodtan fogyaszthatod, hiszen biztosítunk afelől, hogy semmilyen adalékanyagot nem tartalmaznak, tiszta, természetes olajok. Mi a sajtolás során nem adunk sót, illetve vizet a magokhoz, nálunk a sajtolási eljárás abból áll, hogy a gép egyik oldalán a magok a gépbe kerülnek, a másik oldalán pedig érkezik a kiváló minőségű, hidegen sajtolt olaj.
Ne feledd, hogy csak az ilyen eljárással készült olajokkal érheted el a kívánt hatást. Ahol magas hőmérsékletet alkalmaznak vagy a magokat ledarálják, sóval és vízzel elegyítik és így pirítják, ott már nem ugyanilyen minőségű olaj készül.

Olajainkat az alábbi képre kattintva találod! Válogass kedvedre!
Jó egészséget kívánok! 🙂
logowebshop

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..