Magas vérnyomás – tényleg néma gyilkos?

Ugye Te is hallottad már azt a kifejezést, hogy néma gyilkos?

Biztosan! Néma gyilkosnak nevezik a magas vérnyomást. Ennek oka, hogy ez nagyon alattomos betegség, évekig tünetmentes, illetve panaszmentes lehet az illető. Sokszor a beteg tudta nélkül rombolja évekig a szervezetét, ugyanis a hosszan tartó magas vérnyomás tönkreteheti a vérereket, súlyos szív- és agyi keringési zavarokat, valamint veseelégtelenséget okozhat. És sajnos ezek a betegségek sokszor halálos betegségekké alakulnak – emiatt a néma gyilkos elnevezés.

Forrás: www.mediteam.hu
Forrás: www.mediteam.hu

Mit tudunk tenni? El tudjuk kerülni teljesen a magas vérnyomás okozta megbetegedéseket?

A válasz sajnos egyértelmű NEM! Nem lehet 100%-ig biztosan elkerülni a magas vérnyomás okozta megbetegedéseket, de ha a megelőzésre odafigyelünk, akkor már sokat tettünk ellenük.

Nem kell nagy dolgokra, drága gyógyszerekre gondolni, nincs szükség különleges terápiákra, csupán következetességre és odafigyelésre.

Itt is, mint oly sok betegség esetén, a hangsúly az étkezésen, az életmódon van. Sok minden eldől akkor, amikor leülünk az asztalhoz és elfogyasztjuk az ételeinket. Szinte minden azon múlik, hogy milyen összetételű ételeket, italokat fogyasztunk.

Engedd meg, hogy néhány példát mondjak olyan ételekre, melyek hozzájárulnak a magas vérnyomásbetegség kialakulásához. Érdemes tovább olvasni, mert természetesen arra is kínálok megoldást, javaslatot, hogy mit érdemes fogyasztani a megelőzés érdekében.

Először nézzük a kerülendő ételek listáját:

  1. : hosszú időn keresztül, nagy mennyiségben növeli a magas vérnyomás kialakulásának lehetőségét és csontritkuláshoz vezet
  2. Koffein: a túlzott koffeinfogyasztás tartósan emelheti a vérnyomást
  3. Finomított cukor: sokszor mondják szakemberek, hogy túlzásba visszük a cukor fogyasztását; a cukor, amit a szervezet nem használ fel a zsírszövetekben raktározódik el, ami elhízáshoz vezet, növeli a szív-, és érrendszeri betegségek kialakulását és bizonyos rák típusok előfordulási gyakoriságát
  4. Alkohol: a túlzott alkoholfogyasztás növelheti a vérnyomást, sőt egyes vérnyomáscsökkentő gyógyszerek hatékonyságát pedig csökkentheti

Most nézzük, hogy mit tudunk tenni azért, hogy elkerüljük a néma gyilkost!

Talán nem mondok újat azzal, hogy az egészséges életmód egyik alapja a sok zöldség és gyümölcsfogyasztás. De még ezek mellett is vannak olyan ételek, melyek fogyasztásával sokat tehetünk a magas vérnyomás elkerüléséért.

  1. Hal: azok a halak, melyeknek magas a fehérjetartalma és alacsony a zsírtartalma; a halak gazdagok Omega-3 zsírsavakban, melyek csökkentik a gyulladásokat a szervezetben. Aki nem szereti a halat, annak jó szívvel ajánlom az ugyancsak gazdag telítetlen zsírsavtartalmú dióolajat.
  2. Olívaolaj: számos kutatás támasztja alá, hogy az olívaolaj képes csökkenteni a koleszterinszintet és a magas vérnyomást (sütéshez és főzéshez is alkalmazható)
  3. Almaecet: lúgosítja a szervezetet és csökkenti a vérnyomást
  4. Uborka: magas a víztartalma, hidratálja a szervezetet és csökkenti a vérnyomást

Természetesen az itt felsoroltak csupán tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik az alapos orvosi vizsgálatot. Javaslom, hogy minden esetben kérd ki kezelőorvosod tanácsát!

banner_feliratkoztatás

 

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..