Nem csak bőrünk öregszik…

Neked mi jut először eszedbe akkor, ha az öregedésre gondolsz?

Ha vizuális típus vagy, akkor biztosan először egy idős, esetleg már ráncos arc jelenik meg. Ez egy külső tulajdonság. De gondolsz ilyenkor arra, hogy a szervezet öregedése nem csak külső jegyekben látható, érzékelhető?

öregedés
Forrás: otvenentul.hu

A bőr feszességének csökkenésén és az egyéb külső jegyeken kívül számos jele van a szervezet öregedésének. Ezek közül talán az egyik legfontosabb az érfal rugalmassága, illetve a rugalmasság csökkenése. Igen, ereink is öregszenek bőrünkkel együtt és az erek öregedésének számos veszélyes következménye is lehet. Gondolok itt elsősorban a szív- és érrendszeri megbetegedésekre, érelmeszesedésre, érszűkületre, infarktusra és hasonló súlyos megbetegedésekre.

Szakemberek próbálják felkutatni, hogy mivel lehetne segíteni szervezetünknek, hogy minél tovább megőrizze, fenntartsa az optimális működéshez szükséges körülményeket. Néhány évvel ezelőtt sok olyan vizsgálatot végeztek, melyek arra irányultak, hogy étkezéssel vajon lehet-e javítani szervezetünk állapotán. Vajon tudjuk-e befolyásolni akár az öregedés folyamatát is azáltal, hogy jobban odafigyelünk a bevitt táplálékok mennyiségére és minőségére?

A szakemberek szinte egyöntetű válasza erre az, hogy IGEN, van lehetőség arra, hogy táplálkozásunkkal jótékony hatást gyakoroljunk szervezetünk működésére.

Az öregedés egy természetes folyamat, mely során a sejtek bizonyos mértékben károsodnak. Ennek a károsodásnak az okozója szakemberek szerint a szabad gyökök jelentette oxidatív stressz, mely nem csak megtámadja és roncsolja a sejteket, de meg is akadályozza a sérüléseket javító mechanizmust. Ha ez a károsodás folyamatosan ismétlődik, akkor alakulnak ki olyan súlyos és veszélyes betegségek, mint az érelmeszesedés, a szív- és érrendszeri megbetegedések, a rosszindulatú daganatok kialakulása és ilyenkor indul el az öregedés folyamata is.

Az oxidatív stressz hatása szakemberek szerint csökkenthető táplálkozással. Ha táplálkozásod gazdag halakban, teljes kiőrlésű gabonákban, zöldségekben, gyümölcsökben és hidegen sajtolt növényi olajokban és ritkán fogyasztasz vörös húst és tejterméket, akkor már sokat tettél az oxidatív stressz elkerülésének érdekében.

Ha a betegség már kialakult, akkor sincsen veszve semmi, még akkor is sokat tehetsz szervezeted működésének támogatásááért. Ahogy már korábban is írtam, hogy ha odafigyelsz étkezésedre, sok halat, zöldséget, gyümölcsöt és telítetlen zsírsavakban gazdag hidegen sajtolt olajat fogyasztasz (pl. dióolaj, tökmagolaj, mákolaj, barackmagolaj), akkor csökkentheted sejtkárosodást, de ami egy betegség esetén még talán fontosabb lehet, segítheted a sejtkárosodást javító mechanizmust.

Mit gondolsz? Ugye érdemes kipróbálni?

banner_feliratkoztatás

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..