Egészségmegőrzés – első lépések!

Valamelyik nap néztem a tévét és elszörnyülködtem azon, hogy mennyi gyógyszer reklám van nap, mint nap. Felvetnek egy problémát és javasolnak rá egy olyan gyógyszert, melyet önállóan bemehetek és megvehetek a patikában.

Elgondolkodtam azon, hogy vajon arra miért nem gondolnak, hogy az ezekben a reklámokban felvetett problémáknak mi lehet a kiváltó oka?

Rendben van, hogy a fájdalmat mindenki csillapítani szeretné – ha lehet azonnal – de abba sajnos sokan nem gondolnak bele, hogy azzal a fájdalommal a szervezet üzenni szeretne valamit!

Nem vagyok gyógyszerellenes, ne érts félre kérlek! Vannak esetek, amikor igenis szükség van a gyógyszerekre.

Amin azonban elgondolkodtam, hogy a reklámokban miért nem a megelőzésre hívják fel az emberek figyelmét?

Miért nem azt tanítják meg az embereknek, hogy hogyan vigyázzanak magukra?

Tudom, nem könnyű megtenni az első lépést! Nem könnyű meghozni az elhatározást és még nehezebb kitartani mellette! De hidd el megéri! 
Meg is mutatok egy egyszerű módszert, mellyel könnyedén elkezdheted az egészségesebb életmódodat!

Ne ijedj meg, nem fogok neked semmilyen csodaszert vagy bármi más hókuszpókuszt erőltetni. Csupán szeretném elmondani, hogy nekem milyen szempontok voltak fontosak, mikor elhatároztam, hogy belevágok és egy kicsit megváltoztatom az életmódomat.

Most abban szeretnék segíteni neked, hogy megtedd az első lépést! Azt a lépést, mely átlendít a mostani holtpontodon. Mert mindenkinek a fejében ott motoszkál a gondolat, hogy egészségesen él-e, mindent megtesz-e azért, hogy megőrizze egészségét és sokszor csak egy kis lökés kell, hogy elinduljon ezen az úton.

Ami nekem bevált és amit neked is javaslok az, hogy kezdd ezt az utat az étkezéseid megreformálásával.

Nem kell rögtön mindent kidobnod, amit eddig ettél. Ha lassan érő típus vagy, akkor neked azt javaslom, hogy első lépésként kezdj el étkezési naplót vezetni 2 hétig.

A napló lehet egy egyszerű jegyzetfüzet, amibe minden nap beleírod, hogy mit ettél az adott napon és hogyan érezted magad (energikus voltál, fáradt voltál, puffadtnak érezted magad stb.) Vezesd ezt a naplót 2 hétig és utána ülj le és olvasd alaposan végig. Emeld ki azokat az ételeket, melyek után úgy érezted, hogy valami nem stimmel, rossz volt a közérzeted vagy bármilyen negatív hatást tapasztaltál. Ezeket az ételeket a jövőben tanácsos elkerülnöd.

Ha végig csinálod ezt a 2 hetet, akkor máris megtetted az első lépést afelé, hogy megreformáld az étkezésedet. Kiválasztottad ugyanis azokat az ételeket, melyek gondot okoznak neked és már tudod, hogy ezeket kell lecserélned.

Ha gyorsan érő, megvalósító típus vagy, akkor is javaslom, hogy te is készítsd el az étkezési naplódat, hiszen számodra is hasznos információkat fog tartalmazni.

Szóval, amit én javaslok neked az, hogy kezdd a reggelekkel! Reformáld át a reggeleidet, a reggelidet és legyen ez az első lépést az egészségesebb életmód felé!

Nálam nagyon jól bevált, hogy a reggelemet egy evőkanál hidegen sajtolt olajjal indítom. Kúrákat szoktam tartani, mert érdemes az olajokat kúraszerűen fogyasztani, hogy miért arról korábban már írtam (ide kattintva érheted el a korábbi cikket).

Egy evőkanál hidegen sajtolt olaj, majd 15-20 perc szünet és jöhet a reggeli.

Válassz egészséges reggelit magadnak, mint például:

  • teljes kiőrlésű lisztből készült pékárut
  • zabkását
  • zöldségekben gazdag rántottát
  • hidegen sajtolt olajokkal készített szendvicskrémeket

Ez csupán néhány ötlet kiindulásképpen, de ha belekezdesz, akkor hidd el, hogy érezni fogod a változást. A tápláló reggeli, a lassan felszívódó szénhidrátok hozzájárulnak ahhoz, hogy szervezeted megfelelően működjön, energikusabb és koncentráltabb legyél egész nap. A hidegen sajtolt olajokat is kiválóan beillesztheted a reggeleidbe, hiszen beleteheted őket egy natúr joghurtba, a zabkásádba (utólag, mikor már langyos) vagy akár a szendvicskrémekbe is.

Eleinte ne is csinálj többet, csupán ezt a három dolgot tarts be:

  1. Írd az étkezési naplódat minimum 2 hétig (ha szeretnéd tovább is írhatod)!
  2. Igyál meg minden reggel egy evőkanál hidegen sajtolt olajat (ha kell írj nekem és segítek kiválasztani a megfelelőt)!
  3. Reggelizz!!! Ha korábban is szoktál reggelizni, akkor válassz egészséges reggelit, ha pedig korábban egyáltalán nem reggeliztél, akkor igyekezz beiktatni a mindennapjaidba!

első lépés egészséges élet felé

Ezt a 3 pontot csináld végig legalább 1 hónapig és figyeld magad!
Érezni fogod a pozitív változásokat, egyrészt azért, mert szervezeted számos értékes vitaminhoz és ásványi anyaghoz hozzájut majd, másrészt pedig azért, mert büszke lehetsz magadra, hogy kitartottál!

Hidd el, hogy nem is kell több! Ennyi bőven elég a kezdetekhez! Ahogy beépül a fenti 2-3 pont a mindennapjaidba, úgy leszel majd egyre nyitottabb a további lépésekhez is. Tapasztalatból beszélek! 🙂

Ha felkeltettem a kíváncsiságod és szeretnél többet tudni a hidegen sajtolt olajokról, illetve a természetes egészségmegőrzésről, akkor ez a könyv neked szól:

Tudj meg mindet az olajokról!

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..