Csontritkulás ellen természetes erővel!

Gondoltad volna, hogy a csontritkulás megelőzésében néhány zöldségfajtának komoly szerepe lehet?

Nem?

Akkor figyelj! 🙂

Melyek lehetnek ezek a zöldségek?

  • brokkoli
  • káposzta
  • kelbimbó
  • karfiol
  • kínai kel

Hogyan, miért segíthetnek?

Elsősorban azért, mert szulforafánban gazdagok és a University of East Anglia kutatása szerint a szulforafán képes blokkolni a porcpusztító enzimeket, mert feltartóztatja a gyulladást okozó molekulákat.

Hogy érdemes fogyasztanod őket?

Semmiképpen sem agyonfőzve vagy agyonsütve, mert így elveszítik az értékes vitamintartalmukat.
Fogyaszd őket inkább párolva!
Ha még ezen felül is szeretnél egy kis pluszt, akkor a párolt zöldségeidet egy kis hidegen sajtolt mákolajjal locsold meg!

A hidegen sajtolt mákolaj ugyanis szintén természetes segítség lehet a csontritkulás megelőzésében, hiszen a mák és a belőle hidegen sajtolással készült mákolaj magas kalcium és foszfortartalma ideális a kalciumpótlásra.

Mire figyelj még oda?

Azon felül, hogy a fent említett zöldségeket és a hidegen sajtolt mákolajat beilleszted a hétköznapjaidba figyelj oda még arra is, hogy a túlzott foszfor-bevitel is káros lehet (ezért például kerüld a szénsavas üdítők túlzott fogyasztását).
A csontritkulás megelőzéséhez ajánlott csökkenteni vagy kiiktatni a mindennapokból a:

  • szénsavas italok túlzott fogyasztását
  • dohányzást
  • túlzott koffeinfogyasztást
  • túlzott alkoholfogyasztást

Ami még ezek mellett nagyon fontos az a mozgás. Mozogj minden nap egy keveset. Ne arra gondolj, hogy hetente háromszor elmész edzőterembe. Ne ezzel kezdd!
Iktass be a mindennapjaidba 30 perc mozgást. De azt minden nap! Ez lehet egy séta, egy kis laza kocogás, esetleg úszás.
A hangsúly a rendszerességen van! 🙂

Szeretnél hasznos tanácsokat, tippeket kapni a hidegen sajtolt olajokról?
Kíváncsi vagy, hogy miben segíthetnek Neked és hogyan tudod beilleszteni a hétköznapjaidba?

Akkor iratkozz fel a heti GastrOlaj hírekre és nem maradsz le semmiről! 🙂
Kattints a gombra, add meg neved és e-mail címed és még egy ajándékot is küldök a feliratkozásod mellé!

feliratkozomgomb

Cikkben szereplő információk forrása: www.harmonet.hu

 

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..