Dióolaj vegetáriánusoknak

Olvastam nemrég egy nagyon jó kis összefoglalót Dr. Leitem Ágnes táplálkozási szakértő, kutató, orvos tollából (Forrás itt).

Nagyon szimpatikus dolgokat írt és mivel jól tudom, hogy a vegetáriánus számára is fontos, hogy szervezetük ne szenvedjen hiányt semmilyen fontos tápanyagban, ezért nekik különösen ajánlom ezt a blogbejegyzést.

Szóval a lényeg az, hogy a doktornő szerint a dió akár húspótló élelmiszer is lehet. Rendszeres fogyasztásával a vegetáriánusok szervezete is hozzájuthat létfontosságú tápanyagokhoz. dióolaj
A dió és a dióolaj fogyasztása segíthet a megfelelő fehérjék, B-vitamin, foszfor, kálium vas és réz pótlásában.

A doktornő cikke alapján azt mondhatom, hogy ha a dióolajat valamilyen teljes kiőrlésű kenyérrel párosítod, akkor az összes esszenciális zsírsavhoz hozzájuttathatod a szervezetedet.

Csak röviden tenném hozzá, hogy az esszenciális zsírsav azt jelenti, hogy a szervezetünk nem tudja önállóan előállítani, ezért ennek beviteléről nekünk kell a táplálkozásunk során gondoskodni.

Hogyan tudod mindezt beiktatni a hétköznapjaidba, ha vegetáriánus vagy?

Nagyon finom reggeli lehet például egy teljes kiőrlésű kenyérből készül pirítós meglocsolva egy kis dióolajjal. Tápláló, egészséges és isteni finom!

pirítós

Ezen felül még nagyon sokoldalúan felhasználhatod a hidegen sajtolt dióolajat. 

Nekem nagy kedvencem a zabkása, melyhez a végén adok egy kis dióolajat (nem közben, hanem akkor, mikor már egy kicsit kihűlt, mert nem tesz jót az értékes összetevőknek a magas hőmérséklet).

Ezen felül szendvicskrémekhez vagy akár joghurthoz is nyugodtan adhatod.

Nálunk az egyik kedvenc dióolajos szendvicskrém az alábbiak szerint készül.

Hozzávalók:
25 dkg tehéntúrósargarepa_krem_gastrolaj
1 nagy szál sárgarépa
1 kis fej hagyma
1 evőkanál tejföl
1 teáskanál hidegen sajtolt dióolaj

A túrót, a tejfölt és a hidegen sajtolt dióolajat összekeverem. A sárgarépát vékonyra lereszelem, majd hozzáadom a túrós-tejfölös-olajos krémhez. A hagymát is nagyon apróra vágom (ha kisgyerekek nem szeretik, akkor el is hagyhatod) és ezt is hozzáadom. Ízlés szerint sózom.
Nagyon finom reggeli egy szelet rozskenyérrel.

Van neked is valami szuper kis recepted?

Oszd meg velünk, hogy másoknak is segíthessünk vele! 🙂

**********

banner_feliratkoztatás

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..