Egészséges életmód – tedd meg az első lépést!

Amikor egészséges életmódról olvasok vagy beszélgetek valakivel, akkor a legtöbbször azt tapasztalom, hogy szinte mindenki elgondolkodott már azon, hogy szeretne egészségesebben élni, áttérni az egészséges életmódra.

elszántnő_gastrolaj
Kép forrása: arizonafoothillsmagazine.com

Az egészséges életmód fogalmát azonban sokan sokféleképpen értelmezik. Azt veszem észre, hogy sokan azért nem változtatnak, mert a sok információnak köszönhetően azt sem tudják, hogy hol kezdjenek hozzá, mi legyen az első lépés.

Segítek, hogy megtedd az első lépést! Megmutatom, hogy mi legyen az!

Tapasztalatból mondom, hogy első lépésként tökéletesen megfelel, ha megpróbálsz az étkezéseidre jobban odafigyelni. Ne próbáld meg teljesen átlátni az egész étkezést és arra törekedni, hogy minden ponton tökéletes legyen.

Kezd egy apró lépéssel, kezd a reggelivel!

Ez azért is lehet egy jó kiindulópont, hiszen így minden reggel azzal a tudattal indítod a napodat, hogy teszel valamit az egészséged megőrzéséért. Hidd el, hogy ha ezt betartod, akkor hamarosan egyre tisztább lesz a kép, egyre több információt szerzel és lassan azon kapod majd magad, hogy nem is kívánod a korábbi, esetleg egészségtelen fogásokat elkészíteni (én is így “fertőződtem” meg, úgyhogy vigyázz! 🙂 ).

Hamarosan mutatok Neked recepteket is, de először beszéljünk egy kicsit arról, hogy miért is olyan fontos a reggeli és miért ajánlom, hogy ezzel kezd a változást!

  1. Ha férfi vagy, akkor a reggeli Neked még inkább kötelező!
    Olvastam egy kutatásról, mely szerint azoknak a férfiaknak, akik reggeli nélkül kezdik a napot, nagyobb eséllyel kell szembenézniük szív- és érrendszeri megbetegedésekkel, mint a reggeliző társaiknak (Forrás: itt.)
    Ennek oka, hogy ha kihagyod a reggelit, akkor a szervezeted úgy érzékeli, hogy vészhelyzet van, ezért megnő a stresszhormonok szintje, illetve a vérnyomás is emelkedhet.Még többet teszel a szív- és érrendszeri megbetegedések elkerüléséért, ha hidegen sajtolt dióolajat is fogyasztasz reggelidhez (Szívőr csomagunknál többet megtudhatsz erről => ide kattints)
  2. Ha fogyni szeretnél, akkor sem szabad a reggelin spórolnod!
    Szintén egy kutatás áll ennek az információnak a hátterében (Forrás: itt.) A kutatás azzal magyarázza az eredményt, hogy az emésztésünk, az anyagcserénk reggel gyorsabb mint este. Mindezek mellett még fontos kiemelni azt is, hogy aki reggel jóllakottan indítja a napot, az napközben jobban telítve érzi magát és nem csábul el a hízlaló finomságokra és nem eszi túl magát.Figyelj arra, hogy ne valami édességgel kezd  a reggelt, mert a kezdeti vércukorszint növekedés után egy nagyobb esés jön és nagyon hamar megéhezel.
    Ideális lehet a fehérjében gazdag reggeli, melyek kiegészíthetsz olajos magvakkal, vagy ami még jobb, hidegen sajtolt olajokkal.
    Néhány reggeli receptemet itt találod => 7 egészséges reggeli recept letöltése
  3. Rendszeres reggelivel sokat tehetsz a cukorbetegség megelőzéséért is!
    Szakemberek szerint, aki rendszeresen és egészségesen reggelizik és kerüli reggelente a cukros ételeket az nagyobb eséllyel tudja elkerülni a cukorbetegséget. Ennek az az oka, hogy aki nem reggelizik, az nagy valószínűség szerint ebédre sokkal többet fogyaszt (egyszerre), így vércukorszintje kiugrásszerűen emelkedik és csökken. A vércukorszint jelentős ingadozása pedig hozzájárulhat a cukorbetegség kialakulásához. (Hozzáteszem, hogy a vércukorszint ingadozása kihathat a kedélyállapotra is – ez a reggeli, amúgy is pörgős készülődésben nem igazán szerencsés).
  4. Egészséges reggeli – jobb iskolai teljesítmény
    Ennek fontosságát is hallhattad már tőlem. Kisgyerekes anyukaként én sem engedem el gyermekeimet reggeli nélkül, hiszen jól tudom, hogy ha éhesen indulnak el, akkor nem fognak tudni koncentrálni, figyelni, így sokkal nehezebb dolguk lesz az iskolában, óvodában.
    Egészséges reggeli recepteket itt találsz => 7 egészséges reggeli recept letöltése

Remélem kedvet kaptál. Ha vannak már jól bevált receptjeid, akkor örülnék neki, ha megosztanád Velem és a többi olvasóval. Lehet nyugodtan név nélkül is, akkor küld kérlek az info<kukac>gastrolaj.hu címre.

Ha kedvet kaptál a kísérletezgetéshez, de nem tudod, hogy melyik olajjal kezdjed, akkor ajánlom figyelmedbe Kóstoló csomagunkat, mely 5 féle olajunkból tartalmaz egy kóstolásnyi mennyiséget (0,5 dl).
Kattints a képre és nézd meg (ez még nem jár vásárlási kötelezettséggel!)

GastrOlaj Kóstoló csomag

banner_feliratkoztatás

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Egészséges életmód – tedd meg az első lépést!” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Dióolajos reggeli |

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..