Egészséges fogyás – karantén idején

A mai napon megkezdtük a 4. itthon töltött hetet. Aki régebb óta követ az már tudja, hogy két iskolás gyermekem van, mellőlük vezetem a GastrOlaj elnevezésű családi vállalkozásunkat.
Mióta itthonról tanulunk, egyre többször veszem észre magamon és a gyerekeken, hogy sokkal többször ennénk valamint, mint ahányszor éhesek vagyunk. Vagyis sokszor ránk tör a nassolási vágy.

Most, a koronavírus idején, mikor mindenkinek azt tanácsolják, hogy ha megteheti, akkor maradjon otthon, egyre több az olyan cikk, vicces mém, mely szerint el fogunk hízni a bezártság alatt.

Meg van az esély rá! Nem is kicsi! Saját bőrömön tapasztalom, hogy a mozgásszegény életmód, az unatkozás és nassolás elhízáshoz vezet – azaz csak vezetne, ha nem tennénk ellene semmit.

Mert ugye teszünk!? Ugye odafigyelünk magunkra karantén idején is!?

Ha most felmerül benned, hogy nem tudod, hogy mit is tehetnél, hiszen be vagy zárva, ritkábban mehetsz boltba, akkor figyelj, mert a következő tanácsokkal segítek neked!

Ezt tedd, ha szeretnél fogyni/súlyodat megőrizni koronavírus idején!

1./ Legyen napirended!

Ez minden helyzetben nagy segítség, most pedig egyenesen életmentő lehet. Egész nap otthon vagy, elveszítetted a korábbi megszokott életedet, életritmusodat és nem tudod, hogy ez meddig tart.

A bizonytalanság, a szervezetlenség könnyen összezavarhat. Kellenek biztos pontok, kapaszkodók, melyek éreztetik veled, hogy van értelme az adott napnak.

Az étkezésben vagy a fogyókúrában is nagyon fontos a szervezettség. Mivel most nem olyan könnyű megoldani, hogy beugorj a zöldségeshez, ezért legyen a napirended része a bevásárlólista elkészítése.

Minden héten tervezd meg, hogy mit szeretnél enni (nyugodtan tervezd meg a reggelit és a vacsorát is – sőt gondoskodj egészséges nassolnivalókról is), így ha azt tűzöd ki, hogy hetente egyszer mozdulsz ki bevásárolni, akkor célirányosan és gyorsan fogsz végezni.
A legjobb pedig az, hogy minden alapanyagod meglesz, ami a diétádhoz szükséges.

2./ Kerüld az adalékanyagokat, mesterséges alapanyagokat!

A legjobb abban, hogy otthon készíted az ételeidet, hogy törekedhetsz az adalékanyagmentes fogásokra. A rohanó mindennapokban nem sok idő van arra, hogy szendvicskrémeket, zöldségkrémeket, pástétomokat keverj ki otthon.
Most viszont kipróbálhatsz új ízeket! Variáld őket hidegen sajtolt olajokkal és egy teljesen új ízvilágot ismerhetsz meg! Hidegen sajtolt olajainkat ide kattintva érheted el!

Ha kedvet érzel magadban, akkor süss hozzá saját készítésű pékárut – meglátod, hogy milyen sok örömöd lesz benne!

A súlyodra is pozitív hatással lesz, ha otthon készíted az ételeidet, hiszen rengeteg rejtett  cukortól, sótól is megóvod a szervezetedet, melyek a feldolgozott termékekben benne vannak.

3./ Figyelj oda a folyadékpótlásra!

Saját tapasztalatom alapján ezt nagyon nehéz észben tartani. Mivel már régóta itthonról dolgozom, ezért van tapasztalatom benne. Eleinte volt olyan, hogy 11 óra körül elkezdtem érezni, hogy szédül a fejem és nem tudok koncentrálni. Sokszor olyankor vettem észre, hogy aznap délelőtt még nem ittam semmilyen folyadékot.

Azóta van egy jó trükköm erre. Rendszeresítettem magamnak egy kulacsot, melyet minden reggel megtöltök vízzel és az íróasztalomra teszem (vagy viszem magammal bárhova is megyek). Így tökéletes látom, ha esetleg aznap kevés volt a víz. Ezt neked is ajánlom kipróbálásra akár otthon is!

A megfelelő folyadékpótlás a fogyókúra során is kiemelt fontosságú! A szervezet megfelelő működéséhez nagyon fontos, hogy kb. 1,5-2 liter vizet (vagy más cukormentes folyadékot elfogyassz egy nap).

Tudod mit vettem még észre?
Néha, mikor rám tör a nassolhatnék, akkor van olyan, hogy csak szomjas vagyok.
Próbáld ki te is! Általában el is múlik az “éhségem” egy jó pohár víz után.

4./ Válassz minőségi alapanyagokat – ne feledkezz meg a zsírokról sem!

Sokan azt gondolják, hogy a fogyókúra alatt teljesen el kell felejteni a zsírokat.
Ezzel nem értek egyet!

A szervezetnek a megfelelő működéshez szüksége van zsírokra, csak egyáltalán nem mindegy, hogy milyen fajta zsírokat választasz! A legjobb a telítetlen zsírsav, melynek fogyasztása számos pozitív élettani hatásokkal jár (ide kattintva olvashatsz róla bővebben).

Ha jó minőségű telítetlen zsírsavforrást keresel, akkor a hidegen sajtolt növényi olajok között válogass.
Sokféleképpen beillesztheted őket a mindennapjaidba, például:

 5./ Mozogj otthon!

Az edzőtermek most bezártak, nem szerencsés egyszerre sokan tartózkodni a szabadban sem, ezért próbáld meg a mozgást otthon beiktatni.

Sok edzésprogram található már az interneten, az enyhe átmozgatástól a kemény kardióedzésekig. Válaszd azt, amihez éppen kedved van! Tűzz ki magadnak célokat és mosolyogj az olyan vicceken, melyek azt sugallják, hogy csak az hagyhatja el a házat a karantén végén, aki kifér az ajtón! 🙂

De figyelj oda, mert ha korábban nem mozogtál rendszeresen, akkor nagy a sérülés veszélye. Ebben az esetben inkább fokozatosan haladj, kezdd napi pár perc átmozgatással és csak szépen lassan emeld az időtartamot és az intenzitást! Nehogy sérülés legyen a vége!

6./ Tanulj valami hasznosat!

Eleinte talán érdekesnek és izgalmasnak tűnhet a sok szabad idő. Talán vannak olyan filmek, melyeket régóta szeretnél megnézni, vannak olyan könyvek, melyek már hónapok óta arra várnak, hogy kiolvasd őket. Ha ezekkel végeztél, akkor törhet rád az unalom.

Ilyenkor se keseredj el! Az interneten nagyon sokféle tartalom megtalálható – számos ezek közül ingyenes szakmai anyag. Tanulj valami hasznosat!

Nézz utána olyan dolgoknak, amik már régóta érdekelnek, de eddig nem volt rájuk időd!

Például ismerkedj meg a hidegen sajtolt olajok világával! Iratkozz fel a csütörtökönként érkező GastrOlaj hírekre és minden héten küldök valamilyen hasznos információt, tanácsot vagy tippet a hidegen sajtolt olajokról, jótékony hatásaikról és felhasználási módjukról.

A feliratkozásod mellé most ingyenesen letöltheted a Növényi olaj kisokost! Iratkozz felé és tudd meg, hogy melyik olajat mire és hogyan használhatod!

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..