Immunrendszer és erősítése

Úgy néz ki végre itt a tavasz! Annyira vártuk már 🙂

Ma az egész délelőttöt kint töltöttük a gyerekekkel, csodaszép idő van. Egyetlen zavaró tényező volt, mégpedig a szél. Ezért hát egy kis kendő és egy sapka nélkül nem lehet még élvezni a tavaszt. Hiába van itt a napsütés, a szép idő azért résen kell lenni, mert ilyenkor bizony még könnyű megfázni.

Erről jutott eszembe, hogy bár a tél már elmúlt, mégsem lélegezhetünk fel teljesen. Még mindig van egy fontos dolog, melyre (többek között) figyelnünk kell, ez pedig az egészségmegőrzés, egészen pontosan az immunrendszer erősítése.

Engedjétek meg, hogy pár szóban elmondjam, hogy miért is ilyen fontos az immunrendszerünket erősíteni és hogy milyen szerepe van egészségünk megőrzésében.

Az immunrendszert akár úgy is jellemezhetjük mint egy védőbástya. Nagyon bonyolult és komplex védőbástyája szervezetünknek. Ahhoz azonban, hogy az immunrendszerünk hibátlanul ellássa feladatát sok mindennek kell egyszerre helyesen működnie szervezetünkben. Bármilyen apró sérülés a védőbástyán és betegségek sorozatával állhatunk szemben.

Az erős immunrendszer segít az egészségmegőrzésben és a betegségmegelőzésben, segít legyőzni a vírusokat, baktériumokat és megelőzni a káros sejtváltozásokat.

Lássuk hogyan tudjuk immunrendszerünket erősíteni!

1. Figyelj oda az étkezéseidre!

Szakértők javasolják, hogy tudatosan alakítsuk étkezésünket az immunrendszer védelme érdekében. Fogyasszunk több lúgosító ételt, mert ezek tápanyagokban, vitaminokban és nyomelemekben gazdagok.

Lúgosító ételek például a gyümölcsök, valódi gyümölcslevek, zöld levelek, nyers zöldségek, teljes kiőrlésű gabonából készült ételek. 

A növényi olajok közül lúgosítás szempontjából a legjobb a tökmagolaj, a napraforgóolaj és a kukoricaolaj. Jótékony hatású lehet még repceolaj és a lenmagolaj is.

Nagyon fontos, hogy ne rohanva, idegesen és kapkodva étkezzünk, hanem komótosan, az ételt alaposan megrágva fogyasszuk el. Ennek azért van jelentősége, mert a tápanyagok így jobban felszívódnak és könnyebb megemészteni az ételt.

2. Figyelj a folyadékpótlásra!

Igen, az immunrendszer erősítéséhez is szükség van a napi 2 liter tiszta csapvíz elfogyasztásához. Ennek azért van jelentősége, mert így a káros anyagok könnyebben távoznak szervezetünkből.

3. Kerüld a stresszt!

Szakemberek szerint a túlzott stressz, idegeskedés, depresszió gyengíti az immunrendszert, mégpedig azért, mert ezek közben szervezetünk mirigyei méreganyagokat termelnek.

Ebben a legtermészetesebb segítség a barackmagolaj, a mákolaj és a dióolaj, melyek kedvező összetételüknek köszönhetően idegnyugtató hatásúak.

4. Mozogj sokat!

A mozgás itt is, ahogy az élet szinte minden területén kulcsfontosságú szerepet kap. Ha kevés a mozgás, például napi 20 percnél kevesebb, akkor immunrendszerünk védekezőképessége hosszú távon romlik.

Szakértők szerint olyan mozgásformát célszerű választani, ami meg is izzaszt, mert így az izzadással jelentős mennyiségű savat választ ki a szervezet. Ennek hiányában ezek elraktározódnak.

5. Kerüld a dohányzást!

Azt hiszem ennek káros hatásait hosszan elemezhetnénk. De minden bizonnyal mindenki ismeri már, hogy a dohányzás nem csak az immunrendszer védelme szempontjából káros.

 

Ha a fentieket betartod, akkor már nagyon sokat tettél egészséged megőrzése érdekében!

banner_feliratkoztatás

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..