Klasszikus napraforgó olaj helyett…

Amikor a konyhai sütés-főzésről van szó, akkor a legtöbb családban a jól bevált napraforgóolajért nyúlnak. Ezt használták eddig is, ennek az ízét szokták már meg a családtagok, vagy bármi más az indok (természetesen az árat se feledjük) talán nem szívesen cseréljük le. 
 
Ez nem is baj, hiszen a napraforgóolaj is nagyon gazdag telítetlen zsírsavakban, ezért számos pozitív élettani hatása van – például az, hogy segít a szív és érrendszeri betegségek, valamint a magas koleszterinszint elleni küzdelemben. 
 
Ha azonban valakinek mégis kedve támadna más olajakat is kipróbálni a konyhában, akkor olvassa végig a felsorolást, mert ma azokat az olajakat gyűjtöttem össze, melyek nyugodtan alkalmazhatóak a konyhában – szinte bármilyen fogás elkészítéséhez.
 
1. Szezámolaj
A szezámolaj jelentős mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat, vasat, foszfort és magnéziumot. Ezen kívül nagyon gazdag B1 és E-vitaminban. Fogyasztása azoknak ajánlott, akik szív és érrendszeri megbetegedésekben, magasvérnyomásban, valamint cukorbetegségben szenvednek.
2. Szójaolaj
A szójaolajnak magas a lecitin tartalma, mely szakértők szerint az agy működésére van jótékony hatással. Nagyon gazdag telítetlen zsírsavakban, gyulladás és vérzésgátló szerepe van.
3. Olívaolaj
Meg kell említeni természetesen az olíva olajat, melyet a napraforgóolaj után talán a legtöbben ismernek és fogyasztanak. Szakemberek szerint az olívaolaj a leghatásosabb a szívbetegségek ellen. Csökkenti a LDL szintet, mely a szívbetegségekért, valamint az érelmeszesedésért felelős. Nagyon magas az E-vitamin tartalma is, melynek köszönhetően az öregedés elleni harcban is számíthatunk rá.
 
4. Kókuszolaj
A kókuszolaj jótékony fegyver lehet az influenza ellen, mert laurinsavat tartalmaz. Ennek köszönhetően erősíti az immunrendszert, baktérium- és vírusölő hatása van. 
5. Mogyoróolaj
A mogyoróolaj segít az érelmeszedés elleni küzdelemben, kedvező összetétele miatt erősíti az immunrendszert, valamint a vércukorszintre is jótékony hatással van. Vitamintartalma is jelentős: A-, D-, F-, B- és E-vitamintartalma kiemelkedő.
6. Szőlőmagolaj
Semleges íze ideálissá teszi számtalan étel elkészítéséhez, legyen szó desszertről, halételekről, vagy akár zöldségekről. Jól tűri a magas hőt, így nyugodtan használhatjuk az ételek olajjal történő bekenésére mielőtt berakjuk a sütőbe. És ami még említésre méltó: ez az olaj szegény telített szírsavakban, és gazdag E-vitaminban.
A felsorolt olajak tehát nyugodtan használhatóak sütésre-főzésre, felhasználásuk során nem keletkeznek káros mellékhatások és sokkal egészségesebbek a napraforgóolajnál. 
Jó kísérletezgetést és kelleme időtöltést kívánok a konyhában!
Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..