Mákolaj adagolása

mákolajAz egyik legismertebb olaj a mákolaj! Talán te is hallottad már emlegetni csontritkulás kapcsán.

Aztán időről-időre felröppen a hír, hogy semmi hatása.

Amióta a hidegen sajtolt olajokkal foglalkozom számos ellentmondással találkoztam már. Eleinte nem nagyon tudtam hogy kezeljem az információkat, hiszen a célom az volt, hogy hiteles tanácsokat adjak át az olvasóimnak, de vajon honnan vegyek ilyen adatokat, ha sehol sem található.

De végül találtam megoldást! 🙂

Megismerkedtem dr. Dobos Mártával, aki ortopéd szakorvos és beszélgetni kezdtünk. Meséltem neki a problémámról, vagyis arról, hogy nem tudok hiteles információkat gyűjteni a mákolajjal kapcsolatban és bár vannak pozitív vásárlói visszajelzéseim, de mégis úgy érzem, hogy hiányzik valami.

Márta volt olyan kedves és írt nekem egy részletes ajánlást a hidegen sajtolt mákolajunkhoz (ide kattints érte). Ezúton is köszönöm neki, mert nagyon nagy segítség volt számomra és az olvasóim számára. Jöjjön hát az ajánló!

A hidegen sajtolt mákolaj:

  • kalcium és foszfortartalma miattideális lehet a kalciumpótlásra (rendszeres fogyasztásával megnő a csontok kalciumtartalma, így csökkentve a törések esélyét)
  • segíthet pótolni a hiányzó kalciumot azoknál a gyerekeknél is, akik tejallergiásak
  • gazdag vasban, ezért a vegetáriánusok, az idősek, a gyerekek és a szülés előtt álló nők, valamint a kismamák számára ideális lehet a hiányzó mennyiségű vas pótlására
  • magas vastartalma miattvérszegénységben szenvedőknek is ajánlott a fogyasztása
  • segíthetmagas vérnyomás esetén
  • segíthetalvásproblémák esetén, ilyenkor célszerű este, lefekvés előtt fogyasztani
  • erősítheti az idegrendszert

A doktornő felhívta a figyelmemet arra, hogy a mákolaj esetében mindig hosszú távon és kúraszerűen kell gondolkodnunk. A csont anyagcseréje ugyanis lassú, ezért egy kúra tarthat akár 1-1,5 évig is. Ez azt jelenti, hogy ez idő alatt folyamatosan fogyasztható a hidegen sajtolt mákolaj.

Az ajánlott napi fogyasztási mennyiség felnőtteknek 1 evőkanál, gyerekeknek pedig 1 teáskanál. 

Megelőzés céljából érdemes naponta 1 evőkanálnyi mennyiséget fogyasztani, azonban meglévő csontritkulás esetén ezt az adagot lehet emelni is 2 evőkanálnyira.

Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen mákolajat vásárolsz!
Hogy mire kell odafigyelned, milyen olajat válassz és milyen jótékony hatásai lehetnek még, arról egy korábbi bejegyzésemben bővebben olvashatsz.
Ide kattints érte!

Ha úgy érzed, hogy nem tudod, hogyan illeszd be a mindennapjaidba a hidegen sajtolt olajokat, nincs ötleted, hogy mire és hogyan használhatnád őket, akkor ajánlom figyelmedbe az Olajozott egészség című könyvemet, melyben segítek neked!
Kattints a képre és nézd meg, hogy mennyi mindenről írtam benne!  🙂

Olajozott egészség

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..