Milyen immunerősítőt szedjek?

A mostani helyzetben – a koronavírus járvány miatt – talán még többen keresnek rá az interneten arra, hogy milyen immunerősítőt szedjenek.

Számos szakértő mondja, hogy az immunrendszert nem lehet és nem kell erősíteni, de ugyanakkor arról is olvashatunk, hogy az egyes betegségek bizonyos hiányállapotok miatt alakulnak ki.

Laikusként nehéz eldönteni, hogy kinek higgyünk.

Abban azonban biztosak lehetünk, hogy most is és járványhelyzeten kívül is fontos, hogy szervezetünk számára biztosítsuk a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat. Ezt pedig vegyes táplálkozással érhetjük el, melynek alapvető elemei a megfelelő minőségű és mennyiségű zsírok is.

Mert jó minőségű zsírokra igenis szüksége van a szervezetünknek a megfelelő működéshez. 

Melyek a jó zsírok, amelyek hozzájárulhatnak egészséged megőrzéséhez?

Szakemberek szerint a jó zsírok a telítetlen zsírsavak, mert ezek fontosak a szervezet megfelelő működéséhez. A telítetlen zsírsavak elsődleges forrásai lehetnek a hidegen sajtolt növényi olajok, mint például a tökmagolaj, dióolaj, lenmagolaj, szőlőmagolaj, kendermagolaj, mákolaj vagy barackmagolaj. 

Fontos, hogy ezek az olajok hidegen sajtoltak legyenek! Mit jelent ez?

A hidegen sajtolás lényege, hogy a magok a tisztítás-szárítás után közvetlenül egy csigás présbe kerülnek és kisajtoljuk belőlük az olajat. Nem alkalmazunk magas hőmérsékletet és nem adunk hozzá semmilyen alapanyagot. Mi így csináljuk a GastrOlaj olajainknál.

Vannak azonban olyan eljárások, – mint például a hagyományos, őrségi vagy melegen sajtolt olajok – melyek során a magokat ledarálják, magas hőmérsékleten lepirítják, sót és vizet adnak hozzá, majd ezután sajtolják. 
Az ilyen eljárással készült olajok általában olcsóbbak, mert a hő hatására egy adott mennyiségből több olaj nyerhető ki.
Azonban azt te is láthatod, hogy ezeknél az olajaknál a magas hőmérséklet jelen van. Ez pedig károsíthatja az olajos magvak értékes vitamin- és ásványanyag tartalmát.

Ezért mondom, hogy ha egészségmegőrzés céljából választasz növényi olajat, akkor a hidegen sajtolt változatot válaszd. Még akkor is jobban megéri, ha ez egy kicsivel drágább, mivel az értékes összetevők nem sérülnek a hő hatására.

Mekkora mennyiséget fogyassz naponta a hidegen sajtolt olajakból?

Az ajánlott fogyasztási mennyiség felnőtteknek általában 1 evőkanál, gyerekeknek 1 teáskanál naponta.

Ezt a mennyiséget fogyaszthatod ételeidhez adagolva is, de ilyenkor figyelj, hogy az ételt már nem melegítsd az olajjal együtt – hiszen mi sem hőkezeljük, ezért te se tedd. Érdemesebb utóízesítésre használni: például sült húsok esetében ne sütés előtt öntsd a húsra, hanem akkor, mikor már kész van.

Fogyaszthatod a napi mennyiséget kúraszerűen is!

Ez azt jelenti, hogy minden reggel, éhgyomorra elfogyasztod az adott mennyiséget, majd vársz 15-20 percet a reggelivel. Egy kúra minimum 3 hónapig tartson.

Ha szeretnél valódi hidegen sajtolt olajat, közvetlenül a termelőtől, akkor jó szívvel ajánlom figyelmedbe webáruházunkat! Kattints a feliratra és nézz körül!

 

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .