Mit tehetek szívem egészségéért?

Sajnos ma Magyarországon nagyon sokan vesztik életüket szív- és érrendszeri megbetegedések miatt. Szomorú hír.

A szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulása több tényezőtől függ. Vannak olyanok, amelyekről sajnos nem tehetünk, de szerencsére olyan tényezők is vannak, melyekre mi magunk is befolyással lehetünk.

Mit tehetsz a szíved egészségéért?

Ezzel foglalkozunk ma!

Azt gondolom, hogy ha már érezhető tünetek vannak, akkor elkerülhetetlen az orvosi konzultáció és a kezelés. Erről nem szeretnék lebeszélni senkit. Ha a tünetek nem múlnak, ha az állapotod rövid időn belül nem javul, akkor mindenképpen keress fel egy szakorvost.

Amiről én szeretnék írni Neked az a megelőzés. Igen, jól olvastad! Sok betegség elkerülhető lenne, ha néhány alapvető dolgot beiktatnánk a mindennapjainkba.

Egy csipet megelőzés többet ér, mint száz mázsa gyógyítás.
(David B. Agus)

Én is ennek a jelentőségére szeretném felhívni a figyelmedet. Éppen ezért össze is gyűjtöttem neked néhány jó tanácsot, amit ha megfogadsz, akkor máris sokat teszel a szív- és érrendszeri megbetegedések (és még sok más betegség) elkerüléséért.

Szóval a következőkre próbálj meg odafigyelni:

  1. Kerüld a dohányzást!
    Ha dohányzol, akkor gondolom ez az a mondat, amit már oly sokszor hallottál. De hidd el, hogy nem véletlenül.  A Magyar Nemzeti Szívalapítvány honlapján olvasható a következő:  középkorú férfiak körében a szív- és érrendszeri halálozások egyharmada, a rákhalálozások közel fele, a légzőrendszeri betegségek okozta halálozások kétharmada a dohányzásnak tulajdonítható.
  2. Csökkentsd, lehetőleg szabadulj meg a súlyfeleslegedtől!
    Ez is egy olyan dolog, amit sokszor hallasz, ha érintett vagy. Kérlek ilyen esetben soha ne a címlapokon szereplő hölgyekhez/urakhoz mérd magad. Nem, Neked nem ők a követendő példák (persze ha szeretnéd, akkor igen, de akkor is adj időt magadnak).
    Mindig önmagadhoz mérd a változást. Először mindig kevesebbel kezd és ha van sikerélmény, akkor magától jönni fog a többi is. Soha ne ugorj fejest az edzésbe, soha ne azzal kezd, hogy lemérd, hogy le tudsz-e futni 5 km-t.
    Ha eddig nem edzettél, akkor kezd sétával. Először lassúval, majd gyorsíts a tempón. Ha már úgy végig tudsz sétálni gyors tempóban 1-2 km-t, hogy nem zihálsz, akkor jöhet a lassú kocogás. És így tovább. A lényeg a fokozatosságon van, nem szabad a szervezetedet sem hirtelen leterhelni.
  3. Kerüld a stresszt!
    Megint egy általánosság, mondhatnád most hangosan. Tudom, hogy a mai életvitelünkből nem lehet kiiktatni a stresszt. Két kislányom van, egyik óvodás korú, másik iskolás korú, vállalkozást és háztartást vezetek nem sok külső segítséggel. Hidd el, hogy tudom, hogy mi az a hétköznapi stressz.
    Tudom azt is, hogy nem lehet kiiktatni, ezért inkább arra hívnám fel a figyelmed, hogy próbáld meg a felgyülemlett stresszt, feszültséget valahogy levezetni.
    Adj időt önmagadnak arra, hogy ezeket az energiákat le tudd vezetni.
    Nem olyan régen olvastam, hogy a stressz tulajdonképpen egy felfokozott állapot. A szervezetünk felkészül valami rendkívüli helyzetre, az izmok befeszülnek, viszont sokszor nem jön el az úgynevezett robbanás (mint például egy bokszolónál, mikor elkezdődik az első menet – ő “kiüti” magából), a szervezet nem tudja kifejteni azt az erőt, aminek kifejtésére felkészült, így bent ragad a feszültség.
    Jó esetben Te magad fel tudod oldani ezt a belső feszültséget, a gond viszont akkor van, ha nem foglalkozol vele.
    Szánj időt magadra! A mozgás is lehet feszültséglevezető, de ha úgy gondolod, hogy Neked inkább a lazítás jön be, akkor azt válaszd. Jó lehet, egy hidegen sajtolt olajok és illóolajok felhasználásával készült masszázsolajos lazító fürdő vagy masszázs. Egy kellemes pakolással és zenehallgatással töltött néhány perc vagy bármi, ami Téged kikapcsol. Tapasztald ki és igenis szánj magadra időt!
  4. Figyelj oda az étkezésedre!
    Itt kerülnek igazán középpontba a hidegen sajtolt olajok! Ha első lépésként azt fogadod meg, hogy minden nap fogyasztasz legalább 1 evőkanálnyi hidegen sajtolt olajat, akkor azzal már többet tettél szíved egészségéért, mint gondolnád!
    A hidegen sajtolt olajat adhatod ételeidhez is, csak arra kell figyelned, hogy ne hevítsd 60 °C fok fölé, mert úgy károsodnak az értékes összetevők.
    De önmagukban is fogyaszthatod a hidegen sajtolt olajokat. A legjobb, ha reggel éhgyomorra fogyasztod el a napi mennyiséget és ezt teszed minimum 3 hónapon keresztül. Ennyi egy kúra.
    Kattints az alábbi képre és nézd meg, hogy milyen kúracsomagokat állítottam össze Neked:

csonterő

Jó egészséget kívánok!

banner_feliratkoztatás

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..