Szívbeteg vagyok, mit egyek?

Ezt a kérdést kaptam nemrég az egyik olvasómtól.

Arra gondoltam, hogy Nektek is hasznos lehet egy ilyen összefoglaló, ezért körüljártam egy kicsit a dolgot és összeszedtem néhány gondolatot a témában.

Első, amit mindenképpen tudni kell, hogy aki érintett, vagyis a családban már fordult elő hirtelen szívhalál, vagy önmaga szenved valamilyen szív- és érrendszeri megbetegedésben, akkor a legelső dolog, amit tehet, hogy odafigyel az étkezésére!

Az étkezés olyan dolog, ami leginkább rajtunk múlik. Hiába bármilyen gyógyszer, kezelés vagy terápia, ha közben nem hagysz fel például a túlzott transzzsírsav-bevitellel.

Mik azok a transzzsírok?

Ha nagyon egyszerűen szeretném megfogalmazni, akkor azt mondanám, hogy a transzzsírok folyékony olajokból hidrogenizálással előállított szilárd zsírok. A nagy gyártók alkalmazzák ezt a rendkívül káros folyamatot azért, hogy a termékek szobahőmérsékleten is szilárdak legyen (pl. margarinok), illetve hosszabb ideig eltarthatóak legyen.

A transzzsírsavak túlzott fogyasztás jelentős mértékben hozzájárulhat a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásához.
Ha kerülni akarod a transzszírsavakat, akkor kerüld el például a:
– gyorséttermi ételeket
– margarinokat
– sós, vajas, krémes kekszeket
– chipseket
– kész salátaönteteket, levesporokat

Sajnos nagyon sok helyen olvasom, hogy azok nagy része, akik érintettek a témában nem igazán figyelnek oda az étkezésükre, nem változtatnak rajta azután, hogy felismerték a problémát. Pedig elég lenne néhány egyszerű dologra odafigyelni.

Segítek!

Első és legfontosabb dolog, hogy reggelizz!

Igen, jól olvastad! A reggelinek kutatók szerint kiemelt fontossága van abban, hogy megelőzd a szív- és érrendszeri megbetegedéseket! Az aki nem reggelizik és korgó gyomorral indul el otthonról könnyebben elcsábul és inkább egy-két édességre, valami gyors nassolnivalóra, cukros-édes pékárura, amivel pillanatnyilag csillapíthatja az éhségét.

A legnagyobb veszélye ennek, hogy így hirtelen megugrik a vér inzulinszintje, ami hosszú távon cukorbetegség kialakulásához is vezethet.

A másik probléma ezzel az, hogy aki így étkezik, az nagy valószínűséggel némi túlsúlyra is szert tesz és a túlsúly pedig szintén emeli a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Nincs ötleted a reggelire? Úgy gondolod, hogy nincs időd a reggeli rohanásban bonyolult ételeket készíteni?

Lássuk mit (t)ehetsz:

  1. Fehér kenyér helyett válassz félbarna, barna vagy teljes kiőrlésű kenyeret! Nagyon finom lehet reggelire egy szelet kenyér és rácsepegtetve valamilyen hidegen sajtolt olaj. A hidegen sajtolt olajok nagyon magas telítetlen zsírsavtartalommal rendelkeznek, ezért segíthetnek megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket.
  2. Fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt!
    Ezt már biztosan sokszor hallottad, de hidd el, hogy nem csak amolyan városi legenda. A gyümölcsökben és zöldségekben található rosttartalom csökkentheti a koleszterinszintet.
    Reggelidhez is mindig próbálj zöldséget is fogyasztani. Napközben pedig, akár tízóraira pedig válassz valamilyen gyümölcsöt.
  3. A reggelihez legtöbbünknek szorosan hozzátartozik a tea vagy a kávé. Magyarországon sajnos jellemző, hogy túlságosan sok cukrot fogyasztanak az emberek. Próbáld meg édesítővel fogyasztani őket.
  4. Reggelire választhatsz alacsony zsírtartalmú termékeket is. Sajtot, joghurtot, tejfölt. A natúr joghurthoz és a tejfölhöz például szintén nagyon finom lehet valamilyen hidegen sajtolt olaj.
    De javaslom, hogy kóstold meg például a zabkását hidegen sajtolt dióolajjal => Ide kattints a receptért!Érdemes előnybe részesíteni az olajos magvakat is. Dió, mogyoró vagy mandula is szerepelhet a reggelidben.
    Mogyoró és hidegen sajtolt mogyoróolaj felhasználásával házi mogyorókrémet is készíthetsz, ami szintén nagyon finom teljes kiőrlésű pékáruval.

    Ezen felül számos pástétomot, szendvicskrémet is gazdagíthatsz hidegen sajtolt olajokkal, így is gazdagíthatod és emelheted a reggelid értékét.

Van még valami amit a figyelmedbe ajánlanék!

Ha nem sikerül mindig a fentieknek megfelelően étkezned, akkor iktasd be a reggeleidbe azt, hogy naponta elfogyasztasz 1 evőkanál hidegen sajtolt dióolajat. Magas telítetlen zsírsavtartalma és vitamintartalma miatt segíthet Neked a szívbetegségek megelőzésében!

Nézd meg Szívőr csomagunkat, melyet azért állítottunk össze Neked, hogy segítsünk!
Légy egészségesebb már ma, tedd meg az első lépést egy egészségesebb élet felé! 🙂
(kattints a képre a részletekért)

rp_szivor-300x300.jpg
GastrOlaj Szívőr csomag

Jó egészséget kívánok és vigyázz nagyon magadra!

Többet tudnál a hidegen sajtolt olajokról?

Iratkozz fel hírlevelünkre és ne maradj le semmi fontosról!

Ajándékba elküldöm Neked 3 elektronikus könyvemet a hidegen sajtolt olajokról! 🙂ajandekok

 

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..