Csontritkulás és a gyerekkor

Amikor meghallod azt, hogy csontritkulás, akkor minden bizonnyal nem a gyermekkor jut először eszedbe. Csontritkulás és az ezzel összefüggő panaszok általában időskori betegségek.

Valójában azonban már kisgyerekkorban is sokat tehetsz azért, hogy az időskori combnyaktörést megelőzd, erősítsd gyermekeid csontját. Nem sokat beszélnek róla a szakemberek, de fontos tudnod, hogy a kalcium bevitel szempontjából egy ember életében az első 25 év a meghatározó. Az, hogy megfelelő mennyiségű kalcium épüljön be a csontokba attól függ, hogy mennyi D-vitamint vesz magához egy gyerek, illetve attól, hogy mennyit mozog. Persze ezen felül még befolyásolhatják örökletes tényezők, betegségek és egyéb problémák, de azt hiszem, hogy ez a kettő az, amire igazán oda tudsz figyelni és befolyásolni tudod. De hogyan? Olvass tovább!

csontritkulás_gastrolaj
Forrás: laszloadam.hu

A mozgásról nem hiszem, hogy sokat kell beszélni, hiszen egy egészséges kisgyereknek óriási a mozgásigénye. Tapasztalatból mondom, hiszen mi is két kislányt nevelünk a férjemmel és jól tudjuk, hogy a legjobban a kergetőzést, a fogócskázást és az ehhez hasonló játékokat kedvelik. Ha ezt az igényüket kielégítjük, akkor biztosan meglesz a napi szükséges mozgásmennyiség (ha szükségét érzed nagyobb korban a futás vagy a labdajátékok is nagyon jók). Nincs ez másképp gondolom nálatok sem 🙂

A másik téma viszont már nem olyan könnyű dolog. A gyermekek kiegyensúlyozott, változatos étkeztetése nem egyszerű. Ezt is tapasztalatból mondom, tudom, hogy sok olyan dolog van, amit azért nem esznek meg a gyerekek, mert elsőre nem tetszik nekik, ahogy kinéz. Ilyenkor nekünk szülőknek egy kis kreativitásra, trükközésre van szükségünk.

dr. Szabó András, a II. sz. Gyermekgyógyászati Klinika igazgatója szerint ha alacsony a gyerekek D-vitamin szintje, akkor a kalcium nehezebben épül be a csontokban. Sajnos sokkal gyakoribb a D-vitamin hiány, mint gondolnád. Nem csak gyerekeknél, de felnőtteknél is óriási probléma a D-vitamin alacsony szintje és az ebből következő megbetegedések száma.

A csecsemőknek kötelezően kell a D-vitamincseppet adni. A kisgyerekek esetében azonban már más a helyzet. Tudom, hogy sok termék van a polcokon, sok tabletta, színesebbnél színesebb csomagolással, de sajnos nem tudod a külső jegyek alapján megmondani, hogy az adott készítmény vajon megfelel-e a gyermekednek.

Én a természetes vitaminforrásoknak vagyok a híve. Azt biztosan jól tudod, hogy tavasztól késő őszig a szabad, napos levegőn való tartózkodással D-vitaminhoz juttathatod a gyermeked. Ha azonban ezt mégsem tudod megtenni, akkor fontos, hogy valamilyen egyéb D-vitaminforrás után nézz. Erre javaslok neked egy természetes és kíméletes megoldást, még pedig a hidegen sajtolt tökmagolaj személyében.

A hidegen sajtolt tökmagolaj kellemes tökmag aromáját nem utasítják el a gyerekek és mivel rendkívül gazdag D-vitaminban, így segítheted gyermeked egészségének megőrzését. Egy-két próbát mindenképpen megér, nem gondolod?

Ha az olaj állagát nem szereti a gyermeked, akkor is van számtalan lehetőséged. Csepegtetheted pirítósra vagy készíthetsz nagyon finom pástétomokat, szendvicskrémeket a felhasználásával. A lehetőségeknek csak a fantáziád szab határokat! 🙂

tökmagolaj

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..