Egészségmegőrzés, zöldségek, gyümölcsök, olajok

Az egészségmegőrzésnek, a szükséges vitaminok elfogyasztásához szükség van zöldségekre, gyümölcsökre. Ezt régóta tudjuk, ezért ma inkább arról szeretnék írni Neked, hogy mit tehetsz akkor, ha nem jutsz hozzá megbízható helyen ezekhez a dolgokhoz. Tarts velem!

Amikor még gyerek voltam, sokszor hallottam, hogy egyek sok gyümölcsöt, mert attól leszek egészségesebb. Sőt még azt a mondást is sokat hallottam, hogy “napi 1 alma az orvost távol tartja”. Emlékszel rá?

Azóta persze sokat változott a világ, számos kutatás látott napvilágot és egyre erősödött az az álláspont, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztani ahhoz, hogy egészségesek legyünk.

Mostanáig a napi 5 adagról tudtam, de nemrég olvastam egy cikket az Origo egészség portálján, ahol már nem 5, hanem inkább 7, vagy annál több adag zöldség és gyümölcs elfogyasztását javasolják naponta.

Tudom, hogy leírni sokkal egyszerűbb, mint megvalósítani. De ilyenkor mindig eszembe jutnak azok a családok, akik nagyvárosokban élnek és nem igazán jutnak hozzá biztonságos helyről beszerezhető zöldségekhez, gyümölcsökhöz. Pedig nekik és a gyerekeiknek is fontos lenne, hogy hozzájussanak a szükséges vitaminokhoz.

Hogyan lehet akkor biztonságosan pótolni a szervezet számára szükséges vitaminokat?

Ha Te is olyan helyen élsz, ahol nincsenek megbízható kiskereskedők, zöldségesek vagy helyi termelők, akkor bizony nagy fejtörést okozhat, hogy honnan szerezd be a vitamindús gyümölcsöket. A nagy áruházak polcain ragyogó almák sokszor veszélyesebbek, elfogyasztásuk sokszor károsabb szervezetünkre nézve, mintha egyáltalán nem is fogyasztanánk gyümölcsöt.

Ha azonban mégis szeretnél gondoskodni önmagad, illetve családod egészségéről, akkor a zöldségek mellé fogyaszthattok hidegen sajtolt olajokat is.

Sokan nem is tudják, hogy a tökmagolaj vagy a dióolaj nem csak a salátákon finom, hanem rendkívül jótékony hatású önmagában fogyasztva is. Naponta 1 evőkanállal fogyasztva (legjobb, ha reggel, éhgyomorra) hozzájuttathatod szervezeted a szükséges vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. Sőt ezen felül pedig különböző panaszokat is sikeresen kezelhetsz a fogyasztásukkal (persze azért komoly panaszok esetén érdemes a háziorvossal is konzultálni).

A hidegen sajtolt tökmagolaj például kiváló gyulladáscsökkentő, eredményesen kezelhetőek vele a prosztata jóindulatú megnagyobbodása által okozott panaszok.

A hidegen sajtolt dióolaj pedig a szív- és érrendszer legfőbb védelmezője

Ezen az oldalon más sokat írtam a különböző olajok jótékony hatásáról, ezért most itt egy bejegyzés alatt nem tudom Neked mind felsorolni, de ha kíváncsi vagy további információkra, akkor a bal oldalon lévő kereső, illetve a  felsorolt kategóriák segítségével tájékozódhatsz.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..