Mákolaj hatása

Mákolaj hatása szerveztedre, mákolaj felhasználása és mákolaj fogyasztásával kapcsolatos tapasztalatokról szeretnék írni ma neked.

A mákolaj hatása, összetétele sokban függ a készítés módjától, de erről majd a bejegyzés végén írok. Nagyon fontos rész az is, úgyhogy érdemes végigolvasnod.

De először beszéljünk arról, hogy milyen hatása lehet a mákolajnak és hogyan érdemese fogyasztanod! Olvass tovább, hasznos lesz! 🙂

Amikor elkezdtünk hidegen sajtolt olajokkal foglalkozni, akkor elkezdtem utánanézni, hogy vajon milyen a mákolaj hatása a szervezetre, mikor lehet jótékonyan alkalmazni. Leültem a gép elé és kutatni kezdtem. És rájöttem, hogy hatalmas káosz van az interneten ebben a témában. Nem találtam hiteles forrást, sokszor egymásnak ellent mondtak az információk. Gondolom nem mondok újdonságot, hiszen ha te is a neten böngészel, akkor már szembesültél ezzel.

GastrOlaj Hidegen sajtolt mákolaj

Nem volt mit tenni, kerestem egy szakembert és személyesen tőle kérdeztem meg, hogy mi a helyzet a mákolajjal kapcsolatosan.

Ő dr. Dobos Márta ortopéd szakorvos volt, aki nagyon készségesen segített nekem rendet tenni ebben az információrengetegben.

 

A doktornő megfogalmazott egy ajánlást a számunkra hidegen sajtolt mákolajunkhoz, melyet én is megosztok itt veled, de elolvashatod webáruházunkban is, ahol megtalálod saját sajtoló üzemünkben készült GastrOlaj hidegen sajtolt mákolajunkat (kattints ide vagy a képre).

Amikor az olajokról beszélek, akkor mindig a megelőzést és a kezelések esetleges kiegészítését szoktam először megemlíteni. Nincs ez másként a mákolaj esetében sem. A doktornőt meghallgatva megerősödött bennem az az érzés, hogy a mákolajat szinte mindenkinek javaslom megelőzés céljából.

A mákolaj rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a csontok megerősítéséhez, azonban tudni kell azt, hogy hosszú távon kell gondolkodni. A doktornő szerint ugyanis a csont anyagcseréje lassú, ezért lassan épül be a kalcium a csontokba. Érdemes beiktatni minimum 1,5-2 éves időtartamos vagy akár folyamatos fogyasztást. GastrOlaj hidegen sajtolt mákolajunkat nyugodt szívvel ajánlom folyamatos fogyasztásra, hiszen nem tartalmaz semmilyen adalékanyagot, nem esik át semmilyen káros beavatkozáson. Arra azonban mindig fel szoktam hívni a figyelmet, hogy ha valaki orvosi/gyógyszeres kezelés alatt áll, akkor mindenképpen egyeztessen a kezelőorvossal a rendszeres fogyasztásról.

Gyerekek is fogyaszthatják a mákolajat. A doktornő azoknak a gyerekek kifejezetten ajánlja, akik tejallergiásak vagy esetleg vérszegények. A fogyasztási módokról mindjárt írok részletesebben, de a gyerekek esetében is érdemes hossabb távon gondolkodni.

Ugyancsak ajánlott terhes nőknek, szülőképes korú nőknek, rendszeres sportolóknak, vegetáriánusoknak és a 30. életévét betöltött hölgyeknek.

Hogyan kell fogyasztanod a mákolajat?

A mákolajat fogyaszthatod:

  • kúraszerűen
  • ételeidhez adagolva

Mákolaj kúraszerű alkalmazása:

A mákolaj kúraszerű alkalmazása azt jelenti, hogy minden nap, reggel, éhgyomorra elfogyasztod a napi ajánlott fogyasztási mennyiséget. Ez felnőtteknél 1 evőkanál, gyerekeknél 1 teáskanál naponta.

Miután reggel felkeltél és elfogyasztottad a mákolajat, ajánlott várni körülbelül 20 percet a reggelivel, kávéval, teával. Erre a jobb felszívódás érdekében van szükség.  Gyerekek esetében ugyancsak érdemes ezt az éhgyomri fogyasztást megpróbálni, de ha nem megy, akkor sem kell elkeseredni, mert az ételekhez is hozzá lehet adagolni.

Mákolaj ételeidhez adagolva:

A mákolaj nyugodtan hozzáadható a mindennapi ételeidhez. Ha nem bírod önmagában elfogyasztani, akkor sem kell lemondani jótékony hatásairól. Először próbáld meg azonban, hogy a kanál olaj elfogyasztása után iszol egy korty vizet. Ha nem szereted az olajos állagot, akkor ez segíthet.

Ha mégsem tudod önmagában elfogyasztani, akkor javaslom, hogy add hozzá a reggelidhez. A lényeg, hogy soha ne melegítsd a hidegen sajtolt mákolajat, mert a készítés során mi is ügyelünk arra, hogy az olaj és a mag hőmérséklete ne emelkedjen 40°C fölé, hogy megőrizhessük értékes összetevőiket. Ezért egy utólagos hevítéssel te se tedd tönkre ezt az értékes olajat.

Szóval azt javaslom, hogy add hozzá egy joghurthoz vagy bármilyen sajthoz, szendvicskrémhez. Ha azért fogyasztanád, mert tejallergiás vagy, akkor is találhatsz alternatívát. Például utólag keverd bele zabkásába, palacsintába vagy akár turmixba.

Mákolaj készítési módok – ezért nem mindegy hogyan készül!

Ahogy a bejegyzés elején említettem és most is kitértem rá, egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan készül a mákolaj. Mi a GastrOlaj mákolaj esetében nagyon odafigyelünk arra, hogy a mag és maga az olaj hőmérséklete ne emelkedjen 40°C fölé, mert csak így tudjuk megőrizni az értékes összetevőket. Így tudunk valódi hidegen sajtolt olajat készíteni.

Vannak azonban gyártók, akik a nagyobb kihozatal (értsd több olaj) érdekében felhevítik a magokat a sajtolás előtt. Ezzel a hőkezeléssel szerintem károsítják a magokat, úgyhogy az így készült olajat nem javaslom egészségmegőrzés céljából. Nem mondom, hogy károsak, csak ha tényleg az egészségmegőrzés a cél, akkor inkább a 100% tiszta, valódi hidegen sajtolt olajat válassz.

Az Olajozott egészség könyvembe sokat írtam arról, hogy 

  • miért lehetnek jótékony hatásúak a hidegen sajtolt olajok
  • melyik olajat milyen probléma esetén választhatod
  • miért fontos az elkészítés módja és melyik technológiával készült olajat válaszd
  • hogy mire figyelj oda, ha vásárolni indulsz, hogy ne adjanak el neked rossz minőségű olajat
  • hogyan fogyaszd és használd a hidegen sajtolt olajokat egészséged megőrzése érdekében

Ha szeretnéd jobban megismerni az olajok világát, akkor jó szívvel ajánlom neked olvasásra:

Tudj meg mindet az olajokról!

 

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.