Vitaminraktárok feltöltve! – 1. rész

(A cikkben szereplő értékek és információk irodalmi forrásokon alapulnak. Bármilyen betegség vagy konkrét panasz esetén javasolt a szakorvosi konzultáció!)

A téli időszak minden szempontból megviseli a szervezetünket. Kevesebb a napfényes órák száma, egyszer hűvös-szeles az idő, máskor enyhébb, egyszer minden megfagy, máskor pedig azt sem tudjuk hogyan öltözzünk az esőben.

Nem könnyű ilyen időben elkerülni a betegségeket, ezért inkább készülj fel és erősítsd a szervezetedet, hogy az esetleges vírusokat könnyebben leküzdje! 

Amiről ma szeretnék írni, az a tél végi egészségmegőrzés és betegségmegelőzés témakörébe tartozik. Tél végére a vitaminraktáraink kiürülnek, ezért fokozott figyelmet igényel az utánpótlás. 

Ma sorra veszek 4 vitamint azért, hogy megmutassam nektek, hogy melyik miért fontos szervezetünk számára, illetve, hogy melyik vitamint melyik növényi olaj segítségével pótolhatjuk a lehető legtermészetesebb módon. 

Elsőként a C-vitamint említeném.
Miért fontos a C-vitamin szervezetünk számára
?

  • a szabad gyökök káros hatásával szemben védi szervezetünket
  • véd a szív és érrendszeri-betegségekkel, valamint a rákkal szemben 
  • erősíti az artériák kollagén-szerkezetét, csökkenti a teljes koleszterinszintet és a magas vérnyomást,
  • emeli a “jó típusú” HDL-koleszterinszintet, és megakadályozza a vérrögképződést
  • számos tanulmány szerint a szívinfarktus és a koszorúér-betegségek kockázata alacsony C-vitamin-szint esetén nő

Melyik olaj gazdag C-vitaminban?

– földi mandula
– lenmagolaj
– mogyoróolaj

Ajánlott napi fogyasztás: 1 evőkanál naponta.

A következő fontos vitamin az E-vitamin.
Miért fontos szerveztünk számára?

Az agy nagy mennyiségű többszörösen telí­tetlen zsírsavat tartalmaz, amely a zsírsavak közül a leginkább ki van téve a szabad gyökök okozta pusztításoknak. Ha egy agysejt zsírsavát károsodás éri, olyan láncreakciót idéz elő, amelyben az egész agy területén sok-sok zsírsav lerombolódik. Az E-vitamin ezt a reakciót gátolja, még a beindulás előtt. Ez a vitamin képes a zsírszöveteket a károsodástól megvédeni.

Ha odafigyelünk az  E-vitamin pótlására, akkor sokat tehetünk agyunk optimális állapotának fenntartásáért, valamint csökkenthetjük az olyan betegségek kockázatát, mint az Alzheimer-kór. Mindezeken felül az E-vitaminnak kiemelkedő szerepe lehet az immunrendszer megerősítésében.

Melyik olajok gazdagok E-vitaminban?
– pisztáciaolaj
– szőlőmagolaj
– földi mandulaolaj
– makadámiai dióolaj
– dióolaj
– fenyőmagolaj
– tökmagolaj
– lenmagolaj
– földimogyoróolaj
– argán olaj
– szezámmagolaj
– mogyoróolaj (törökmogyoróból)

Ajánlott fogyasztás: napi 1 evőkanál

A következő vitamin, mely nagyon fontos szervezetünk számára, az A-vitamin.

Az A-vitamin azért fontos szervezetünk számára, mert ehhez kapcsolhatjuk a szürkületben való látás biztosítását.  A szem ideghártyájában a fény érzékeléséért felelős rodopszin vagy látóbíbor képződéséhez szükséges.
Ha kevés a fény környezetünkben, retinol hiányában nem tudjuk azt érzékelni, nem látunk. Ezt hívják farkasvakságnak vagy szürkületi vakságnak, ami egyben az A-vitamin hiány első tünete.

A-vitaminban gazdag olajok:
– dióolaj
– pisztáciaolaj
– makadámiai dióolaj
– fenyőmagolaj
– lenmagolaj
– barackmagolaj
– napraforgóolaj
– argán olaj

Meg kell említeni még a B-vitamint is.

A B-vitaminok vízben oldódó vitamincsalád, melyek változatos táplálkozással jutnak a szervezetbe. A B-vitaminok a vékonybélben szívódnak fel, és a szervezet biokémiai folyamatainak motorjaként vesznek részt szervezetünk működésében.
A vitaminok hiányát okozhatja az alkoholfogyasztás, gyomor-bélrendszeri betegség miatt kialakuló felszívódási zavar.

A B-vitaminok hiányának tünetei leginkább idegrendszeri, bőrgyógyászati, emésztőrendszeri és pszichiátriai tünetekben jelentkezik.

B-vitaminban gazdag olajok:
– pisztáciaolaj
– makadámiai dióolaj
– dióolaj
– fenyőmagolaj
– lenmagolaj
– tökmagolaj (B1-, B2- és B6-vitaminban gazdag)
– barackmagolaj
– mogyoróolaj (B1-, B2- és B6-vitaminban gazdag)

Figyeljünk hát oda vitaminraktáraink feltöltésére, hogy az áhított tavasz és a vele járó tavaszi fáradtság se tudjon ledönteni a lábunkról!

Még nincs vége, itt a sorozat 2. része! Tovább folytatjuk a vitaminraktárok feltöltését => Vitaminraktárok feltöltve! – 2. rész

banner_feliratkoztatás

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vitaminraktárok feltöltve! – 1. rész” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Kedves Gizike!

    Kb. egy éve amikor elkezdtem a hidegen sajtolt olajok jótékony hatásával foglalkozni. Nagyon jó véleményeket és jó tanácsokat kaptam tőled is.
    Mindenkinek tudom ajánlani, és ajánlom is, mert csodákat tud teremteni ha folyamatosan szedi az ember. Jelenleg mákolajat fogyasztok. Előtte lenmagolajat – dióolajjal elegyítve. Nagyon jól érzem magam, és ez a legfontosabb 60 év felett.

    Munkátokhoz további sikereket kívánok.

    Üdvözlettel: Tornyiné Icuka

    1. Kedves Icuka!
      Nagy örömmel olvastam a soraid! Köszönöm, hogy megosztottad velem és annak pedig külön örülök, hogy ilyen pozitív hatással voltak a mindennapjaidra!
      További jó egészséget kívánok Neked!

      Köszönöm a jó kívánságokat! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..