A dióolaj jótékony hatása

dióolaj, hidegen sajtolt dióolaj

A visszajelzések alapján azok a bejegyzések a legnépszerűbbek, amelyek valamelyik hidegen sajtolt növényi olaj jótékony hatásaival foglalkoznak. Többen kérték tőlem, hogy gyűjtsem össze egy bejegyzésbe a dióolaj jótékony hatásait.

Ma tehát a dióolaj jótékony hatása a téma, olvass tovább! Hasznos lesz! 🙂

A dióolaj rengeteg értékes összetevővel büszkélkedhet. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen fajta dióolajat vásárolsz. A bejegyzés végén ki fogok térni részletesebben arra, hogy miért, de most csak röviden azt mondom, hogy mindig a hidegen sajtolt dióolajat válaszd!

A dióolaj jótékony hatása

Mivel biztos vagyok benne, hogy inkább ez a téma érdekel, ezért ezzel kezdem. A dióolaj rendkívül magas arányban tartalmaz értékes telítetlen zsírsavakat. Mi, a GastrOlaj hidegen sajtolt dióolajunk esetében elvégeztettünk egy laboratóriumi vizsgálatot, ami igazolta, hogy dióolajunk 89,3 %-ban tartalmaz ilyen értékes zsírsavakat.

Dióolaj

A telítetlen zsírsavak azért fontosak számunkra, mert számos olyan zsírsav is van közöttük (esszenciális zsírsavak), melyeket a szervezetünk nem tud önállóan előállítani, ezért azok beviteléről nekünk kell gondoskodni.

A dióolaj egyik legértékesebb összetevői tehát a telítetlen zsírsavak, melyek rendszeres fogyasztásával sokat tehetsz:

  • szív- és érrendszered megőrísétéséért
  • vérnyomásproblémák megelőzéséért
  • idegrendszered megfelelő működéséért
  • immunrendszered erősítéséért
  • ízületeid védelméért
  • bőröd, hajad és körmeid egészségének védelméért

Mindezeken felül a dióolaj segíthet az enyhe depressziós tünetek leküzdésében, valamint a megváltozott élethelyzetekhez való alkalmazkodásban. Gyermekek esetében is segítség lehet a dióolaj abban az esetben, ha a családban tragédia történik, vagy csak megváltoztak az életkörülmények (iskolaváltás, óvodaváltás esetleg válás). Természetesen, amennyiben orvosi/gyógyszeres kezelés áll fenn, akkor mindenképpen érdemes kikérni a kezelőorvos véleményét!

Bőrápolás esetén felhasználható a dióolaj külsőleg és belsőleg egyaránt.

Külsőleg nagyon szépen ápolja és táplálja a bőrt. Nagyon szuper lehetőség ez most, amikor annyi káros anyag van a kozmetikumainkban. A dióolaj fürdés/zuhanyzás után vékonyan a bőrbe masszírozva szinte minden testápoló készítménynél jobb hatást ér el. Gyerekek esetében is nyugodtan alkalmazható, saját tapasztalataim is azt mutatják, hogy az ekcémára hajlamos bőrt is szépen táplálja.
A külső felhasználáson kívül még belsőleg is használható a dióolaj, mégpedig kúraszerűen alkalmazva. Ezt mindjárt ki is fejtem részletesebben.

A dióolaj fogyasztása, felhasználása

Ahogy láttad korábban is, a dióolajat felhasználhatod külsőleg és belsőleg egyaránt.

Dióolaj belső felhasználása esetén két lehetőség van:

  1. Kúraszerűen fogyasztva: ez azt jelenti, hogy minden reggel, éhgyomorra elfogyasztasz belőle 1 evőkanállal (gyerekek 1 teáskanállal), majd vársz 20 percet és csak ezután reggelizel/kávézol/teázol. Egy kúra minimum 3 hónapig tartson, ez azt jelenti, hogy 3 hónapon keresztül indítsd minden reggeledet így! Tapasztalatból mondom, hogy érzeni fogod a hatását! 🙂
  2. Ételeidhez adagolva: ha nem szereted az olajos állagot, nem tudod önmagában meginni a napi dióolaj adagodat, akkor add hozzá az ételeidhez. Legcélszerűbb, ,ha reggeledet indítod egy tápláló reggelivel és ahhoz adod hozzá. Legyen szó zabkásáról, szendvicskrémről, joghurtól vagy akár vaj/margarin helyett is választhatod. A lényeg, hogy soha ne melegítsd az ételt, miután hozzáadtad a dióolajat (ennek okát a bejegyzés végén bővebben kifejtem).

Dióolaj külső felhasználására számtalan lehetőség van. Nyugodtan használd az előzőekben leírtak szerint testápoló helyett. Pakolások, bőrradírok és krémek alapanyagaként is felhasználhatod a dióolajat, de itt is törekedj arra, hogy ne hevítsd.

Miért nem szabad melegíteni a dióolajat?

Többször is utaltam már arra, hogy ne melegítsd a dióolajat. A dióolaj jótékony hatása leginkább akkor tud érvényesülni, ha hidegen fogyasztod el, hiszen így tudod megőrizni az értékes összetevőket (a magas hőmérséklet kárt tehet bennük).

Éppen emiatt egyáltalán nem mindegy, hogy milyen dióolajat választasz.

A legjobb választás a hidegen sajtolt dióolaj. Mi, a GastrOlaj dióolajunkat így készítjük, így tudjuk megőrizni a dió értékes összetevőit.

Dióolaj

Hidegen sajtolás lényege, hogy a magokat sem a sajtolás előtt, sem a sajtolás közben nem melegítjük/pirítjuk azért, hogy a magas hőmérséklet ne tegyen kárt az értékes vitaminokban és ásványi anyagokban. Úgy gondolom, hogy a valódi jótékony hatást csak az ilyen technológiával elkészített dióolajtól várhatod.

Vannak azonban a boltok/webáruházak polcain olyan dióolajak is, melyek melegen sajtolással, vagy a magok előzetes hevítésével készülnek. Ezek az olajok átalában olcsóbb árfekvésűek is, hiszen a hő hatására sokkal több olajat tudnak kinyerni egy adott mennyiségű magból, mint mi a hidegen sajtolás során.

Ha részletesebben érdekel a téma és szeretnéd tudni, hogy mi a baj a pirított magokkal, akkor ide kattintva elolvashatod egy korábbi bejegyzésemet.

A lényeg tehát, hogy a dióolaj jótékony hatása az, amit szeretnél élvezni, akkor mindenképpen hidegen sajtolt változatot válassz!

Dióolaj

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..