Tényleg van jótékony hatása is a masszázsnak?

Az elmúlt időszakban többször is írtam már a testápolásról, a saját kozmetikumokról és ezek fontosságáról. Egy újabb fontos terület a masszázs kérdése, mivel sokan nem is értik, hogy miért jó különféle olajokkal kenegetni a bőrt és egyáltalán hogy járul mindez hozzá, hogy egészségesebbek legyünk. Úgy gondolják, hogy azon felül, hogy kellemes érzés, nincs más hatása.

A masszázsnak már több ezer éves tudománya van, ezért biztosan állíthatjuk, hogy nem egy légből kapott dologról van szó. Igaz, hogy egy időre az egyre korszerűbb orvosi ellátás háttérbe szorította, de szerencsére napjainkban újra előtérbe kerül és sokan veszik igénybe és próbálják ki a komolyabb gyógyszerek szedésének elkezdése előtt (hozzáteszem és kiemelem, hogy nem vagyok gyógyszerellenes, vannak esetek, mikor elkerülhetetlen és ezért mindenkinek azt javaslom, hogy a nem múló panasz esetén mindenképpen keressen fel szakorvost!).

Mikor érdemes a masszírozást választani és milyen problémáknál segíthet?

A masszázs elsődleges célja, hogy a serkentse a vér és az oxigén áramlását, ellazítsa  a szöveteket és csökkentse a fájdalmat.

dekoltazs_gastrolaj
Kép forrása: pinterest.com

Ezeken felül még sok más esetben is érdemes szakemberhez fordulni. A masszírozás segíthet, ha:

1. Stresszes életet élsz

Ha sokat idegeskedsz akár munkahelyi, akár magánéleti dolgok miatt, akkor a masszázs kiváló társ lehet a stresszoldásban. Főleg, ha olyan típus vagy, aki nehezen enged ki, nehezen lazul el, nehezen tud relaxálni, akkor különösen ajánlott számodra. Az állandó feszült helyzet ugyanis káros a szervezet működésére és sok betegség okozója lehet. Csak hogy a leggyakoribbakat említsem – okozhat hát-, fej- és nyakfájást, gyenge koncentrációt, szorongást, de akár depressziót is.

2. Nehezen alszol el, nyugtalanul alszol éjszaka

Ez tulajdonképpen összefügg az első ponttal, hiszen a stressz, az állandó feszültség is okoz álmatlanságot. Ha ilyen problémában szenvedsz, akkor sokat segíthet neked a masszázs, hiszen ellazítja a feszült izmokat, megnyugtatja az idegrendszert, ennek köszönhetően pedig tested is lelassul, szabályos lesz a légzés és nyugodtabb a pihenés, az alvás.

3. Fáradékony vagy

A masszázs fokozza az izmok teljesítőképességét, ugyanis növekszik az izmok rugalmassága, teljesítőképessége. Javul az izmok állóképessége, a fáradt izmok regenerálódása pedig felgyorsul. Az oxigénnel ellátott izmok jól működnek, jobban teljesítenek és ezt a jó állapot idősebb korban is megőrzik.

Mindamellett, hogy a masszázs kifejezetten jótékony hatású és egészséges, vannak eset, mikor óvatosnak kell lennünk.

Ne masszíroztassunk, ha az alábbiak közül csak egy is igaz ránk:
– lázas betegség
– heveny gyulladás
– ízületi gyulladás
– bőrfertőzés, bőrgyulladás
– visszeresség
– fokozott vérzékenység
– menstruáció első napjai
– friss műtéti állapot

Azért valljuk be a masszírozás intim dolog. Teljesen megértem, ha olyan típus vagy, aki nem szívesen tárulkozik ki egy idegennek. Ebben az esetben sem kell lemondanod a masszázs nyújtotta felfrissülésről, relaxációról.

Ha úgy gondolod, hogy mégsem szívesen mennél masszőrhöz, akkor otthon is van lehetőséged kipróbálni. Tudsz vásárolni előre elkészített masszázsolajakat, de egy kis odafigyeléssel a saját ízlésed szerinti masszázsolajat is elkészítheted.

Tudnod kell ilyenkor, hogy a masszírozáshoz szükség van bázisolajra, mely lehet valamilyen semleges illatú hidegen sajtolt növényi olaj (barackmagolaj, dióolaj például) és ebbe kerül bele majd az illóolaj. Az arányokra érdemes odafigyelni, mégpedig úgy, hogy 30 ml bázisolajba kb. 10 csepp illóolaj kerüljön.

Egy próbát mindenképpen megér! 🙂

banner_feliratkoztatás

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..