Tavaszi fáradtság? Ne hagyd magad!

Annyira szép idő van! Imádom, ahogy ébredezik a természet. Szinte érezni az ébredő erőt és ilyenkor én is úgy érzem, hogy megsokszorozódnak az energiáim.

WP_20150309_08_58_44_Pro
Helyszín: Pakod, Zala megye (ahol élünk 🙂 )

Van azonban egy dolog, ami képes beárnyékolni a tavaszi felfrissülést. Ez pedig a tavaszi fáradtság.

Valós problémáról van szó vagy csak mi kreálunk belőle problémát?

Én azt gondolom, hogy a tavaszi fáradtságot nem nevezhetjük konkrét betegségnek, inkább csak egyfajta hiányállapotnak. Elsősorban azért gondolom ezt, mert ilyenkorra már nagyon kiürülnek a vitaminraktáraink és ez kihat egész szervezetünkre. A legfőbb gond a D-vitamin hiánya, hiszen ahogy beköszönt az ősz és a tél úgy csökken a napsütés aránya és egyre kevesebb UVB sugárzás ér bennünket, így ilyen formában nem tudjuk pótolni a D-vitamint. Idősebb korban még nagyobb probléma ez, hiszen a szervezet D-vitamin előállító képessége a kor előrehaladtával csökken.

Tehát mire újra beköszönt a tavasz, addigra a D-vitamin szintünk már jócskán lecsökken. Ezért is javasoltam már többször a tél folyamán is, hogy gondoskodj a megfelelő D-vitamin pótlásról. Ha mégis elmaradt, akkor még most sem késő elkezdeni.

Ajánlott hidegen sajtolt olajok D-vitamin pótlására:
– hidegen sajtolt tökmagolaj
– hidegen sajtolt lenmagolaj

De térjünk vissza ahhoz, amiről az elején szerettem volna írni. Milyen tünetek esetén gondoljunk tavaszi fáradtságra?

  • folyamatosan álmosnak, fáradtnak érzed magad
  • hiába alszol többet, nem érzed magad kipihentebbnek
  • úgy érzed, hogy végtagjaid ólom súlyúak
  • szédülsz, ingerlékeny vagy
  • “nyomott” a hangulatod
  • talán nehezebben is alszol
  • nehezen koncentrálsz
  • úgy érzed, hogy nem igazán tudsz örülni semminek
  • ilyenkor gyakoribbak, sőt felerősödnek a depressziós panaszok
fáradtság_gastrolaj
Kép forrása: balaicza.hu

Ne felejtsd el, hogy a tavaszi fáradtság tehát egy természetes folyamat, nem pedig betegség. Amit tehetsz ellene az az, hogy odafigyelsz magadra és szervezeted jelzéseire!

Ha a fenti tünetek több héten keresztül fennállnak,  netán még más tünetek is társulnak hozzájuk, akkor mindenképpen javasolt felkeresni a háziorvost/kezelőorvost, mert előfordulhat, hogy más kezdődő betegség van a háttérben.

A következő bejegyzésben jövök hasznos tanácsokkal, hogy mit tehetsz tavaszi fáradtság ellen. Figyeld a blogot! 🙂

banner_feliratkoztatás

Szakirodalmi forrás:
Lenmagolaj (itt)
Tökmagolaj (itt)

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Tavaszi fáradtság? Ne hagyd magad!” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..