Ezt tudtad a koleszterinről?

Ugye Te is sokszor hallod, hogy vigyázni kell a koleszterinszintedre, nem jó ha megemelkedik és sok bajt okozhat a szervezetedben?

De tudod-e pontosan, hogy mit jelent maga a koleszterin és miért olyan veszélyes ha megnövekszik a szintje?

Ezt fogjuk ma átbeszélni!

A teljes definíció és magyarázat mellőzésével annyit kell tudnod róla, hogy a koleszterin egy zsírfajta, amely a vérben található és a szervezet több életfunkciójának fenntartásához elengedhetetlenül szükséges. A koleszterin kb. 20%-a táplálékkal kerül a szervezetbe, a többi 80%-ot pedig a szervezet saját maga termeli a májon keresztül.

Miért probléma a magas koleszterin szint?

A vér magas koleszterin szintje az egyik legfontosabb rizikótényezője a szív- és érrendszeri betegségeknek.

Magas koleszterinszint esetén a koleszterin lerakódik az erek falára, érelmeszesedés alakul ki, csökken az erek rugalmassága. Úgynevezett plakkok alakulnak ki az erek belső falán, amelyek egyre nagyobbak lesznek, érszűkületet okoznak, amely a véráramlás csökkenéséhez vezet, illetve leválva vérrögöket képeznek, ami teljes érelzáródáshoz is vezethet.
Ha az elzáródás a szívben történik, akkor szívrohamról beszélünk, ha az agyban, akkor szélütésről (stroke). Mindkét esemény halálos kimenetelű lehet.

Mit tehetsz, ha csökkenteni szeretnéd a koleszterinszintedet?

Két dolog közül választhatsz: gyógyszeres kezelés és nem gyógyszeres kezelés.

Ha a második csoportot választod, akkor ezekre figyelj:

1. Csökkentsd a telített zsírsavakat tartalmazó ételek fogyasztását (főleg a vörös húsokban található)

2. Csökkentsd a koleszterinbevitelt (tojás, terjtermékek fogyasztása)

3. Fogyassz telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag ételeket. Ilyen zsírsavak találhatóak a hidegen sajtolt növényi olajokban, elsősorban a tökmagolajban és a dióolajban.

4. Ezeken felül még érdemes csökkenteni az alkoholfogyasztást és túlzott szénhidrát bevitelét. Érdemes odafigyelni a széndhidráttartalom összetételére.

Hidegen sajtolt növényi olajokból elegendő naponta csupán 1 evőkanál reggelente, éhgyomorra.

Ha nem szereted az olaj állagát, nem tudod kiskanállal fogyasztani, akkor választhatsz hozzá 100%-os gyümölcsleveket is (kis mennyiségbe elkeverni az 1 evőkanált), de javaslom, hogy a citrusféléket kerüld.

Ha ez sem válik be, akkor adagold az ételeidhez, iktasd be a napi menüdben. Ehhez egy kis segítséget is adok!

Dióolajos-sárgarépás szendvicskrém

25 dkg tehéntúró
1 nagy szál sárgarépa
1 kis fej hagyma
1 evőkanál tejföl
1 teáskanál GastrOlaj hidegen sajtolt dióolaj

őrölt köménymag

A túrót keverd össze a tejföllel és a dióolajjal majd add hozzá a többi hozzávalót.

További információt a hidegen sajtolt olajokról, illetve receptötleteket a felhasználáshoz megtalálod az Olajozott egészség című könyvemben, mely már kapható webáruházunkban!

Kattints és nézd meg, hogy mi mindenről olvashatsz még benne!

Könyv az olajokról

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..