Szívbarát étrend egyik legfontosabb alapköve

Biztosan Te is hallottad már azt a kifejezést, hogy a szívünk életünk motorja. Ha működésében zavar lép fel az kihat egész szervezetünkre, egész életünkre. Éppen emiatt kell olyan nagy figyelmet fordítani arra, amit én is mindig javaslok Neked – vagyis a megelőzésre, szíved egészségének védelémére.

Tudtad például, hogy a dió és a belőle készült hidegen sajtolt olaj napi fogyasztása hozzátartozik a szívbarát étrendhez?

Nézzük, hogyan segíthet!

A hidegen sajtolt dióolaj a szív számára egészséges alkotóelemeket tartalmaz, melyek segíthetik a szív- és érrendszer egészségének megőrzését. A magvakban, mint például a dióban található telítetlen zsírsavak, az omega-3- és omega-6-zsírsavak, a rostok, az 1-arginin, valamint a növényi szterin mind-mind jótékony hatású összetevők.

De hogy képes védeni a szívünket? Miért ennyire jótékony hatású?

Elsősorban magas telítetlen zsírsavtartalma miatt segíthet megőrizni a szív- és érrendszer egészségét. GastrOlaj hidegen sajtolt dióolajunk például rendkívül magas (89,3%) telítetlen zsírsavtartalommal rendelkezik, melyet egy független laboratóriumban vizsgáltattunk be.

Érdemes azonban észben tartani, hogy az olajos magvak, mint például a dió is, magas kalóriatartalmúak, ezért itt is érvényes a kevesebb több elv. Ha az olajos magvakat szereted fogyasztani, akkor a sózatlan változatokat részesítsd előnyben és naponta körülbelül 1 maréknyit fogyassz, ha pedig szívesen fogyasztod a hidegen sajtolt olajokat, akkor napi 1 evőkanál hidegen sajtolt dióolaj a javasolt fogyasztási mennyiség.

Mindkettőt felhasználhatod ételeid elkészítéséhez is, legyen szó salátáról, sültekről vagy desszertről. Ne szabj határokat, kísérletezz nyugodtan és találd meg új kedvenceidet, mellyel óvhatod életed mozgatórugóját, a szívedet!

Ha komolyan gondolod a megelőzést és eltökélt szándékod, hogy mostantól mindent megteszel szíved egészségéért, akkor iktasd be mindennapjaidba a hidegen sajtolt dióolajat. Felnőtteknek naponta 1 evőkanállal, gyerekeknek naponta 1 teáskanállal a javasolt fogyasztási mennyiség.

Mi mindenben segíthet neked a dióolaj ha rendszeresen fogyasztod?
Ha rendszeresen fogyasztod, akkor sokat teszel:

  • az enyhe depressziós tünetek enyhítéséért (emellett jótékony lehet felnőttek és gyerekek esetében a megváltozott élethelyzetekhez való alkalmazkodás segítésére)
  • az agy megfelelő működéséért, javíthatod a memóriád
  • az érelmeszesedést és a keringési problémák megelőzéséért
  • immunrendszered erősítéséért (telítetlen zsírsavtartalma miatt)
  •  szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséért
  • idegrendszer megfelelő működéséért
  • a koleszterinszint csökkenéséért
  • bőröd regenerálásáért, pikkelysömör esetén is jótékony hatású (E-vitamin tartalma miatt)
  • irritált, nagyon száraz, ekcémás bőröd ápolásáért (E-vitamin tartalma miatt)

Szeretnéd megismerni a többi hidegen sajtolt olaj jótékony hatását? Akkor kezdd itt:

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..