Dióolaj

dióolaj, hidegen sajtolt dióolajA dióolaj szerintem az egyik legszuperebb hidegen sajtolt olaj. Fantasztikus aromája, gyönyörű arany színe és kiváló jótékony hatásai vannak.

Ma arról szeretnék írni neked, hogy milyen jó tulajdonságai vannak a dióolajnak és hogyan tudod beilleszteni a mindennapjaidba.

Szó lesz arról, hogy milyen a jó minőségű dióolaj, mire kell figyelned a vásárlás során, milyen jótékony hatásai lehetnek és hogyan javaslom a fogyasztását! Olvass tovább! 🙂

Dióolaj készítési módjai

A dióolaj dióbélből készül. A dió héját eltávolítjuk és ezután kerül a sajtolásra. A sajtolás többféle módon történhet, például hidegen sajtolással vagy melegen sajtolással.

A hidegen sajtolt dióolaj szerintem a legértékesebb olaj, mert ennek a sajtolási technológiának köszönhetően tudjuk leginkább megőrizni a dióbél értékes vitamin- és ásványianyag-tartalmát. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy a készítés során nem alkalmazunk magas hőmérsékletet, nem hevítjük/melegítjük a dióbelet, hanem közvetlenül a sajtoló gépbe tesszük. Gondosan ügyelünk arra, hogy a dióbél és a dióolaj hőmérséklete ne emelkedjen 40°C fölé azért, hogy ne sérüljenek az értékes összetevők. (GastrOlaj dióolajunkért kattints ide!)

Ezzel szemben találkozhatsz melegen sajtolt dióolajjal is, mely úgy készül, hogy a dióbelet felmelegítik a sajtolás előtt és csak ezután kerül a sajtoló gépbe. Az így készített dióolaj vélemény szerint élettani hatás szempontjából kevésbé értékes, hiszen a magas hőmérséklet hatására sérülhetnek az értékes összetevők. Tény azonban, hogy ezzel az eljárással egy adott mennyiségű dióbélből több olajat tudnak kisajtolni, mint a hidegen sajtolással, így az árát is alacsonyabban tudják tartani.

Erre figyelj dióolaj vásárlásakor!

Ha dióolaj vásárláson gondolkodsz, akkor mindenképpen tájékozódj a gyártóról, arról, hogy az adott gyártó milyen körülmények között, milyen technológiával készíti a dióolajat. Sokan sajnos nem teszik egyből közzé, ha hevítik a magokat, ezért nézz szét alaposan a honlapokon, illetve kérdezz személyesen – ahol van rá lehetőséged.

Szerintem azok a megbízható készítők, akiket el tudsz érni, akik kiállnak és vállalják a terméküket és nem bújnak el arctalanul egy webáruház mellett. A mai világban rendkívül fontosnak tartom a személyes kommunikációt és azt, hogy ha vásárolsz valamit, akkor elérd a készítőt, kérdezhess tőle és ha bármi gondod akad, akkor tudd, hogy kihez fordulhatsz.

Mivel ez számunkra is fontos, ezért ha hozzánk fordulsz, akkor már a honlapunkra érve láthatod, hogy ki írja ezeket a bejegyzéseket és minden elérhetőséget megtalálsz rólunk. Mi így, a nyomonkövethetőségünkkel garantáljuk termékeink kiváló minőségét. (Olajainkat, köztük a dióolajunkat itt találod!)

Dióolaj jótékony hatásai

Véleményem szerint a dióolaj legnagyobb értéke a kimagasló telítetlen zsírsavtartalma. Mi, a dióolajunkat független, akkreditált laboratóriumban vizsgáltattuk be, így meggyőződhettünk arról, hogy a GastrOlaj dióolajunk telítetlen zsírsavtartalma 89,3 %.

A dióolaj magas telítetlen zsírsavtartalma és összetevői miatt számos egyéb betegség megelőzésében fontos szerepet játszhat, mint például:

  • szív- és érrendszeri megbetegedések
  • vérnyomásproblémák
  • ízületi gyulladások
  • mindezeken felül segíthet az idegrendszer megfelelő működésének fenntartásában (jótékony lehet stressz esetén – E-vitamintartalma miatt)
  • segíthet az immunrendszer erősítésében (E-vitamintartalma miatt)
  • segíthet a megváltozott élethelyzetekhez való alkalmazkodásban magas telítetlen zsírsavtartalma miatt (gyerekek esetében is pl. iskola/óvodakezdés, lelki problémák)
  • E-vitamin tartalma miatt kiváló bőrápoló, jótékony lehet a bőrproblémák, bőrirritációk kezelésében
  • egymagában zuhanyzás után is kiváló bőrápoló (a még nedves bőrbe masszírozva, de ha igazán különleges élményt szeretnél, akkor tegyél bele jó minőségű illóolajat attól függően, hogy felfrissülni vagy ellazulni szeretnél)
  • kedvelt bázisolaj masszázsokhoz
  • diófélékre allergiások itt is legyenek óvatosak

A telítetlen zsírsavak azért fontosak számodra, hogy megőrizhesd egészségedet, hiszen ezek közé a zsírsavak közé tartoznak például az esszenciális zsírsavak is, melyeket a szervezeted nem tud önállóan előállítani, holott szüksége van rájuk az egészséges működéshez. Emiatt neked kell gondoskodnod róluk a napi táplálkozásai során.

A mai rohanó világban sajnos eltolódtak az arányok és az emberek táplálkozásában túlsúlyba kerültek a telített zsírsavak. Az optimális arány 3:1 lenne, ahol a 3 a telítetlen zsírsavakat, az 1 pedig a telített zsírsavakat jelenti. Sokaknál ez az arány eltolódik, szakértői vélemények alapján akár az 1:20 arányt is elérheti, ahol az 1 a telítetlen zsírsavak aránya, a 20 pedig a telített zsírsavaké.

A dióolaj rendszeres fogyasztásával hozzájuttathatod a szervezeted a megfelelő mennyiségű és minőségű telítetlen zsírsavakhoz, így a segítségedre lehet az olyan betegségek megelőzésében, mint például:

  • daganatos megbetegedések,
  • szív- és érrendszeri megbetegedések
  • stressz, depresszió (kutatások bizonyítják, hogy pl. Omega-3 zsírsavak hiánya az agyműködés olyan zavarát okozhatja, amely csökkenti a stresszhelyzetek megoldására irányuló képességét, ez egy tehetetlen állapothoz, hosszabb távon depresszióhoz vezethet)

Ahhoz, hogy teljes képet kapj, nagyon fontosnak tartom, hogy megismerd egy kicsit a telített zsírsavakat is és lásd, hogy miben vannak és milyen ételeket kell elkerülnöd.

Hogy jobban megértsd, összegyűjtöttem neked néhányat azok közül az ételek közül, amelyeket érdemes elkerülnöd, mert nagyon sok telített zsírsavat tartalmaz. Próbáld meg minimálisra csökkenteni:

  • az állati eredetű zsírokat
  • feldolgozott termékeket (pl. felvágottak)
  • margarinok
  • ropik, kekszek, chipsek, nápolyik,
  • tartós muffinok, croissan-ok, és egyéb csomagolt sütemények, fánkok,
  • szaloncukrok, négercsók, csoki figurák, téli fagyik, töltelékes csokoládék,
  • pattogatott kukorica,
  • mélyhűtött pékáruk és pizzák,
  • leveskockák és levesporok,
  • salátaöntetek,
  • por alapú szószok
  • egyes látványpékségek termékei,
  • bizonyos gyorséttermi ételek,
  • kávéfehérítő porok,
  • mikrohullámú sütőben elkészíthető pattogatott kukorica

Nem azt mondom, hogy ezeket a termékeket egyáltalán ne fogyaszd, csak légy óvatos  és ne vidd túlzásba.

Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy miért károsak a telített zsírsavak?

Ha túlzott mennyiségű telített zsírsavat fogyasztasz, akkor az hozzájárulhat ahhoz:

  • hogy a vér koleszterinszintje megemelkedjen,
  • szív- és érrendszeri megbetegedések kialakuljanak
  • anyagcsere problémák lépjenek fel
  • a vérben lévő káros koleszterin szintje megemelkedjen
  • trombózis kialakulásának a kockázata növekedjen
  • a spermiumok száma csökkenjen

Így fogyaszd a dióolajat!

A dióolajat kétféle módon illesztheted be a mindennapjaidba, hiszen fogyaszthatod:

  • kúraszerűen, illetve
  • ételeidhez adagolva

A dióolaj kúraszerű fogyasztása azt jelenti, hogy naponta, reggel éhgyomorra elfogyasztasz 1 evőkanál dióolajat (gyerekeknél 1 teáskanál az ajánlott mennyiség) és vársz kb. 20 percet, majd utána reggelizel. Fontos, hogy ha kávés/teás vagy, akkor a kávéval és a teával is várd ki ezt a 20 percet a jobb felszívódás érdekében. Kezdd minden napodat így és élvezd a dióolaj jótékony hatásait!

Ha úgy érzed, hogy nem tudod önmagában meginni a dióolajat, mert nem szereted az olajos állagot, akkor próbáld meg azt, hogy megiszod az olajat és iszol egy korty vizet vagy gyümölcslevet. De figyelj arra, hogy ne citrusfélét válassz, mert az gátolhatja az értékes összetevők felszívódását. Ha így sem megy, akkor se csüggedj, adok néhány ötletet.

A dióolajat ételeidhez is hozzáadhatod, de arra figyelj, hogy az ételt már ne melegítsd az olajjal együtt. Ennek okát a fentiekben már részleteztem, most csak annyit mondanék, hogy a legértékesebb dióolaj a hidegen sajtolt, amit úgy készítünk, hogy nem esnek át hőzekelésen a dióbelek. Így tudjuk megőrizni az értékes összetevőket sérülésmentesen. Éppen emiatt te se melegítsd már.

Ahhoz, hogy élvezhesd a dióolaj jótékony hatásait próbáld ki az alábbi reggeliket:

  • dióolaj pirítósra csepegtetve
  • natúr joghurt dióolajjal és friss gyümölccsel
  • turmix dióolajjal
  • zabkása dióolajjal (fogyasztás előtt, mert nem szabad melegíteni)
  • szendvicskrém dióolajjal

dióolaj

Remélem sikerült összegyűjtenem sok olyan információt a dióolajjal kapcsolatban, ami számodra is hasznos!

Engedd meg, hogy így a végén ajánljam neked saját sajtoló üzemünkben készült dióolajunkat, mely garantáltan 100%-ban hidegen sajtolt, adalékanyagoktól és tartósítószertől mentes tiszta dióolaj!

Kattints a képre, ismerd meg, kóstold meg és élvezd jótékony hatásait! Nem fogod megbánni! 🙂

 

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..