Mit egyek 50 évesen? Táplálkozás 50 felett!

Egy ilyen kérdést kaptam a minap e-mailben. A hölgy, Erzsébet azt írta nekem, hogy elmúlt 50 éves, szeretne egészségesen táplálkozni, egészséges életmódra váltani, de nem tudja, hogy hol/hogy kezdjen hozzá!

Ebben a bejegyzésben számos olyan jó tanácsot gyűjtöttem össze, amit akkor is figyelembe vehetsz, ha Te még nem múltál el 50 és akkor is, ha igen.
A lényeg az, hogy el kell kezdeni, meg kell tenni az első lépést, ahogy Erzsébet is szeretné! 🙂

Többféle okból dönthetsz úgy, hogy változtatsz az életmódodon. Lehet egy kialakult betegség, lehet egy félelem valamilyen problémától, de lehet az is, hogy szeretnéd jobban érezni magad a bőrödben.

Mi az amit tudnod kell a táplálkozással kapcsolatosan akkor, ha elmúltál 50?

  • mivel szervezetednek nincs szüksége már annyi energiára, mint 25 évesen, ezért csökkentsd a zsíros ételek fogyasztását
  • csökkentsd a cukor fogyasztást
  • csökkentsd a só fogyasztást
  • válassz jó minőségű növényi olajokat a főzéshez, sütéshez (érdemes hidegen sajtolt változatok között keresgélni – itt nézz körül)
  • figyelj oda az ételek megrágására (ha esetleg protézised van, akkor inkább párold, készítsd puhábbra az ételeket, hogy ne maradjon ki a rágás, mert ennek hiányában kevesebb vitamin és ásványi anyag hasznosul)
  • nagyon figyelj oda a folyadékfogyasztásra
  • figyelj oda a megfelelő mennyiségű rost fogyasztására, hogy elkerüld a székrekedést (ebben nagyon jó segítség lehet, ha a reggeleidet 1 evőkanál hidegen sajtolt lenmagolajjal kezded – itt találod)

Idősebb korban érdemes még jobban odafigyelni arra, hogy szervezeted megkapja a számára szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat.

A hidegen sajtolt olajok között számos olyan olajat találsz, melyek segíthetnek Neked egészséged megőrzésében.

Ha konkrét problémával küzdesz vagy csak megelőzni szeretnéd a bajt, akkor is segítségedre lehetnek.

  1. Prosztata problémák esetén választhatod a hidegen sajtolt tökmagolajat tartalmazó Prosztata védő csomagunkat is (ide kattints)
  2. Szív- és érrendszeri problémák megelőzéséhez segítséget nyújthat a hidegen sajtolt dióolajunkat tartalmazó Szívőr csomagunk (ide kattints).
  3. Emésztési problémák esetére készítettük el neked a hidegen sajtolt lenmagolajunkat tartalmazó Emésztést segítő csomagunkat (ide kattints).
  4. Csontritkulás megelőzése is fontos lehet ebben az életkorban, ezért a hidegen sajtolt mákolajunkat tartalmazó Csonterő csomagunkat ajánlom neked (ide kattints).
  5. Ha általános immunerősítésre van szükséged, akkor pedig az Immunerősítő olajcsomagunkat ajánlom (ide kattints).

Ha szeretnéd jobban megismerni a hidegen sajtolt olajokat, szeretnéd megtudni, hogy valóban segíthetnek-e neked egészséged megőrzésében, akkor kattints az alábbi képre és kérd ajándék kiadványainkat:

banner_feliratkoztatás

 

Üdvözöllek!

A hidegen sajtolt olajok lelkes kutatójaként szeretném megmutatni neked, hogy milyen sokoldalúan felhasználhatók a hidegen sajtolt olajok, mennyi jótékony hatásuk van és milyen sokrétűen beilleszthetők a hétköznapjaidba.

A cél, hogy megőrizzük egészségedet!

Azért, hogy hiteles információkat adhassak neked, folyamatosan konzultálok szakemberekkel, rengeteget olvasok és képzem magam. Nemrég elvégeztem egy Életmód- és Táplálkozási Tanácsadó képzést, így már szélesebb körben is segíteni tudok neked egészséged megőrzésében.

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..