Növényi olajok a mindennapi étkezéseinkben

Ezen a blogon már született több olyan bejegyzés is, mely azzal foglalkozik, hogy hogyan tudod beilleszteni a hidegen sajtolt olajokat a hétköznapi étkezéseidbe. Írtam arról is már többször, hogy mennyire fontosnak tartom a nap első étkezését (reggeli nélkül sokkal nehezebben tudsz koncentrálni, türelmetlenebb leszel és ez gyerekekre is éppúgy igaz).

reggeli_no_gastrolaj
Kép forrása: www.femina.hu

Mit szólnál, ha a kettőt összefonnánk és így néznénk meg – azaz hogyan tudod becsempészni a hidegen sajtolt olajokat a reggelidbe?

Elöljáróban engedd meg nekem, hogy elmondjak annyit a hidegen sajtolt olajok fogyasztásáról, hogy a legjobban úgy tudják kifejteni jótékony hatásukat, ha reggel, éhgyomorra fogyasztod el a napi javasolt mennyiséget.

Most tudom, hogy vannak néhányan akik felszisszennek – hogy lehet éhgyomorra megenni egy evőkanál olajat?! Meg lehet, hidd el. Lehet, hogy eleinte egy kicsit nehezebben megy, de nekem például az a tudat segített, hogy így milyen sokat teszek azért, hogy sokáig egészséges maradhassak, hogy sokáig tudjak együtt lenni a két kislányommal és csodálatos apukájukkal, hogy sokáig tudjam még végezni a kedvenc munkám és még sorolhatnám a sok-sok pozitív gondolatot, amit hozzákapcsoltam az olaj elfogyasztásához.

DE!

Ha Te ezek ellenére is úgy érzed, hogy nem megy ez neked, akkor sem szeretnélek elengedni “üres kézzel”. Ha nem tudod önmagában meginni a hidegen sajtolt olajokat, akkor add hozzá a reggelidhez. Nagyon fontos, hogy ilyenkor ne igyál közvetlenül előtte-utána (kb. 20 percig) fekete teát, fekete kávét vagy citrusféléket, ugyanis ezek gátolhatják a felszívódást.

Milyen variációkat tudok Neked mondani a reggeli és a hidegen sajtolt olajok kapcsán? Figyelj! 🙂

  1. Csepegtesd egy szelet pirítósra – hidegen sajtolt tökmagolajat például (hmmm, finom 🙂 ).
  2. Egyszerűen csak add hozzá egy joghurthoz reggel.
    Nekem a kedvencem, amikor natúr joghurtba teszek friss gyümölcsöt és ehhez keverem hozzá az adott napi olajadagomat.
  3. Készíts zabkását hidegen sajtolt dióolajjal. Ide kattints a receptért.
  4. Készíts például mogyoróvajat hidegen sajtolt mogyoróolaj, darált mogyoró, méz és egy pici só felhasználásával.
  5. Készíthetsz tökmagolajos-sárgarépás szendvicskrémet. Ide kattints a receptért.
  6. Készíthetsz fetasajtos-tökmagolajos-halas pástétomot. Ide kattints a receptért.

Talán nem is sorolom tovább a pástétomokat, pesztókat, mert ez egy végtelen felsorolás lenne. Hidd el, hogy a lehetőségeknek csak a képzeleted szab határokat, mert a hidegen sajtolt olajok felhasználására számtalan példát fogsz találni.

Tudod mi a titka?

Csak el kell kezdeni. Kóstolgatni kell őket. Ha rákapsz az ízére, akkor pedig nem is fogod érteni, hogy miért nem használtad őket eddig.

Ja, hogy nem csak finom, hanem még rendkívül egészséges is? Ez az igazi nyerő páros, nem igaz? 😉

Nézz körül webáruházunkban és válaszd ki a kedvenceidet! Egészen kicsi kiszerelések közül is választhatsz! 😉

Kattints a képre és nézz körül webáruházunkban!

GastrOlaj Kóstoló csomag

 banner_feliratkoztatás

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Növényi olajok a mindennapi étkezéseinkben” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szia
    Megszeretném kérdezni hogy a tökmag és a dió olajat lehet e egyszerre fogyasztani reggel.

    1. Szia!
      Igen, lehet. Külön-külön és keverékként is. Ha keveréket készítesz, akkor egyenlő arányú legyen és érdemes egyszerre kisebb mennyiséget bekeverni. A keveréket mindenképpen tartsd hűtőszekrényben.
      Üdvözlettel: Gizella

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..