Új év – depresszió vagy lendület

 

Amikor véget ér egy év sok mindent lezárhatunk. Mindenkinek mást jelent átlépni az új évbe, maga mögött hagyni az elmúlt év küzdelmeit, örömeit. Van aki ilyenkor előre néz, tervezget, de van olyan is aki inkább hátrafelé tekintget, morfondírozik az elmúlt időszakon – mi az amit még megtehetett volna, mit kellett volna másképp csinálni.

 

Aki az első táborba tartozik, annak könnyű dolga van, hiszen nem szegi kedvét az elmúlás, nem rágódik a múlton, hanem lendülettel és energiával tekint az új év, az új kihívások elé. Ha ebbe a csoportba tartozol, akkor kívánom, hogy sikerüljön elérni a céljaidat és ne legyen okod szomorkodni a 2013-as év végén sem.

 

Aki viszont a második csoport tagja, vagyis hajlandó elmerengni a múlton, nehezen lép túl dolgokon, az nehezebb helyzetbe kerül akkor, ha elmúlnak az ünnepek és beköszönt az új év. 
Ők sajnos nem mindig az új lehetőségeket látják az új évnek köszönhetően, hanem egy csomó problémát, megoldhatatlannak tűnő feladatokat, mely tovább taszítja őket a mélybe.

 

Biztosan hallottál már a téli depresszióról, mely az ünnepek elmúltával, az új év beköszöntével talán még erősebben próbálkozik betörni a mindennapjainkba. Kutatók bebizonyították, hogy a téli időjárás sem kedvez túlságosan a depresszióra hajlamos egyéneknek, hiszen ilyenkor még a derűt adó napsugarakat is mellőznünk kell.

 

Van aki néhány nap alatt túl tud lépni ezen, de sajnos vannak olyanok, akiket hosszabb időn keresztül kínoz a rossz hangulat.

 

Ha van egy kis erőnk, akkor mi magunk is tehetünk a depresszió, a rosszkedv ellen. Számos olyan dolog van, mely segíthet nekünk. Első és talán egyik legfontosabb dolog, hogy ne nyomjuk el magunkban ezeket az érzelmeket. Éljük meg őket, gondoljuk át, hogy mit jelentettek az elmúlt év eseményei és próbáljuk meg helyretenni őket önmagunkban.

 

Ha a szándék megvan arra, hogy kilábaljunk ebből a helyzetből, akkor az már fél siker.
Néhány jó tanács:
  1. Próbáljuk meg új hobbit találni, vagy folytassuk, esetleg kezdjük újra a már korábban elkezdett tevékenységeket. Ha sikerül olyan elfoglaltságot találni, melyben örömünket leljük, akkor már egyre kevesebbet fogunk a múlton rágódni.
  2. Ha lehetőségünk van rá, akkor mozduljunk ki a morcos idő ellenére is. Egy jó beszélgetés, egy jó séta kikapcsolja és felfrissíti gondolatainkat. Ha eddig nem tettük, akkor álljunk neki mozogni, a testmozgás segít levezetni a feszültséget és elűzni a rosszkedvet.
  3. Aki nem vágyik közösségbe, annak azt javaslom, hogy figyeljen egy kicsit csak önmagára. Töltődjön fel testileg és érzelmileg egyaránt.

 

Testi és lelki feltöltődés – növényi olajok segítségével
A növényi olajok között több olyan olajat is találunk, melyek segítségünkre lehetnek ha stresszesebbek, szomorúbbak vagy akár lehangoltabbak vagyunk. Van közöttük olyan, ami segít megnyugatatni az idegrendszert, de van olyan is, amelynek fogyasztása stresszes helyzetben kifejezetten ajánlott.
Ezen hatásaikat magas telítetlen zsírsavtartalmuknak köszönhetik.
Fogyasszuk őket rendszeresen, használjuk őket ételeink elkészítéséhez, de készíthetünk belőlük nyugtató fürdőt, pakolást is.
Kép forrása: www.pinterest.com

További tippeket és felhasználási javaslatokat gyűjtök a Facebook oldalunkon:
www.facebook.com/Gastrolaj

Természetesen várom a további tippeket, javaslatok és tapasztalatokat is!

Ha van valakinek pozitív, vagy akár negatív tapasztalata a növényi olajokkal kapcsolatosan, akkor kérem, hogy akár itt a blogon, akár Facebook oldalon ossza meg velünk, hogy segítsük egymást a tájékozódásban!
banner_feliratkoztatás

 

 

Tetszett? Akkor kattints és oszd meg!Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..